شناسه خبر:25459
1399/4/31 01:45:39

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: تاکنون 90 واحد پلاسمای خون توسط بهبودیافتگان کرونا برای کمک به درمان بیماران کرونایی اهدا شده است.

افشین محمدی اظهار کرد: پلاسمادرمانی به‌عنوان درمان قطعی کرونا نیست، اما تأثیرات مثبتی در بهبود حال بیماران کرونایی داشته است.

وی با بیان اینکه اگر از پلاسمادرمانی در مراحل اولیه و زمانی که بیماری دچار فاز شدید نشده باشد استفاده شود سبب بهبود حال بیماران است، ابراز کرد: در این روش درمانی از پلاسمای خون بهبودیافتگانی که یک ماه از بهبودیشان می‌گذرد، استفاده می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه برای اهداکنندگان پلاسما شرایط خاصی وجود دارد، تصریح کرد: سن اهداکنندگان باید بین 18 تا 60 سال باشد. همچنین این افراد باید سابقه بیماری زمینه‌ای نداشته باشند و در خانم‌ها نیز سابقه بارداری و سقط وجود نداشته باشد.

محمدی با بیان اینکه قبلاً روزی یک مورد اهداکننده پلاسما پذیرش می‌شد، گفت: اما در روزهای اخیر تعداد اهداکنندگان به سه نفر در روز رسیده است.

وی افزود: تاکنون 71 واحد پلاسما در بیمارستان‌های استان توزیع شده و مابقی نیز درصورت نیاز به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در زمینه اهدای خون برای بیماران غیر کرونایی نیز دچار هیچ‌گونه کمبودی نیستیم، اظهار کرد: علاوه‌بر اینکه نیاز صددرصدی استان را تأمین می‌کنیم، به‌عنوان معین استان تهران نیز از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 150 واحد خون ارسال کرده‌ایم.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 25459