شناسه خبر:25746
1399/5/6 00:54:08

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن تاکنون، سالانه 100 میلیارد تومان برای عمران و آبادانی به دهیاری‌های روستاهای استان اختصاص داده است.

امیر خسروانی روز گذشته افزود: اعتبارات دهیاری‌ها از حدود 15 میلیارد تومان در سال 92 به 100 میلیارد تومان در سال‌های گذشته رسیده که این اعتبار برای کارهای عمرانی، خدماتی و رفاهی در روستاها هزینه شده است.

وی اضافه کرد: توجه به روستاها و توسعه زیرساخت‌های روستایی، از مهم‌ترین اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم است و خوشبختانه اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب و تا قبل از دولت یازدهم، تنها 213 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بود که این مهم در هفت سال گذشته دولت تدبیر و امید به یک‌هزار و 470 روستا رسیده و موجب تثبیت جمعیتی روستاها شده است.

خسروانی اظهار کرد: دولت برای اشتغال پایدار روستایی 1.5 میلیارد دلار اختصاص داده که در تمامی دولت‌های قبل و بعد از انقلاب، سابقه نداشته و سهم استان کرمانشاه نیز از این تسهیلات ارزان‌قیمت 500 میلیارد تومان بوده که در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

وی گفت: زلزله ویرانگر 21 آبان 96 نیز موجب شد تا 600 میلیارد تومان دیگر از منابع تسهیلاتی با نرخ سود چهار درصد به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اختصاص پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه افزود: پرداخت این تسهیلات، توسعه زیرساخت‌های اشتغال، تثبیت اشتغال و رونق تولید را به‌دنبال داشته است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25746