شناسه خبر:26073
1399/5/12 00:56:54

یکی از تابلوهای راه‌انداز(بریکر) 6 کیلوولت الکتروموتورهای فاز دو تصفیه‌خانه آب شهید نظری کرمانشاه به‌علت گرمای زیاد و فعالیت بی‌وقفه به‌منظور پمپاژ مستمر آب به درون شبکه، دچار سوختگی شد که این حادثه، یکی از پرسنل تصفیه‌خانه را نیز روانه بیمارستان کرد.

مهدی رشیدپور؛ سرپرست مدیریت آبفای شهرستان کرمانشاه در این‌باره گفت: طی روزهای اخیر به‌علت گرمای هوا و افزایش بیش‌ازپیش مصرف آب توسط مشترکین، ناچار به استفاده از حداکثر توان تولید، تأمین آب و پمپاژ با تمام توان به درون شبکه توزیع آب شرب هستیم که گاهی این ‌بار فشار بر شبکه، حوادثی را نیز موجب می‌شود. کما اینکه روزانه حوادثی را در سطح مناطق شاهد هستیم، به‌گونه‌ای که برای پیشگیری یا رفع آن‌ها، بعضاً اتفاق می‌افتد که چند شبانه‌روز بدون کم‌ترین استراحت، در حال بازبینی و بررسی میدانی شبکه، عملکرد تأسیسات و تجهیزات آب‌رسانی موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی بازدیدها؛ حتی مسئولان شهرستان از جمله فرماندار کرمانشاه نیز با احساس مسئولیت مدیرعامل و پرسنل آبفا را همراهی می‌کنند، افزود: متأسفانه دیشب نیز به‌خاطر شدت گرما، یک دستگاه بریکر 6 کیلوولت تصفیه‌خانه آتش گرفت که بلافاصله همکاران آن را خاموش کردند و به جهت خارج نشدن مدار از پمپاژ، فوراً وارد عمل شدیم تا خط پمپاژ به سمت کوثر، وارد مدار شود که با جانفشانی همکاران و پس از یک‌ساعت 80 درصد موتور و پمپ وارد مدار شد تا در روز جمعه و عید قربان، همشهریان عزیز آب داشته باشند.

رشیدپور ادامه داد: در حین عملیات از مدار خارج کردن تابلوی راه‌انداز، سوخته و در اثر جابه‌جایی یکی از موتورپمپ‌ها و نصب بر روی تابلوی دیگر، یکی از همکاران دچار برق‌گرفتگی و بلافاصله روانه بیمارستان و بستری شد.

سرپرست مدیریت آبفای شهرستان کرمانشاه، با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران این است که در هنگام وقوع حوادثی که موجب خروج از مدار شدن تأسیسات یا تجهیزات آب‌رسانی می‌شود، بدون قطع آب، به انجام تعمیرات بپردازند و در این رابطه نیز خط پمپاژ به سمت کوثر که در حالت عادی 640 لیتر در ثانیه آب را به سمت مخزن کوثر هدایت می‌کند، برای مدت چندساعت با کاهش حدود 140 لیتر در ثانیه 500 لیتر در ثانیه آب پمپاژ شده را به سمت مخزن مذکور، انتقال داد و در کم‌ترین زمان ممکن به دبی اصلی بازگشت.

رشیدپور در پایان از مشترکان فهیم کرمانشاه، خواست تا با مدیریت بهینه مصرف آب، پرسنل شرکت آبفا را یاری کنند تا در این بحران شیوع بیماری کرونا، همه بتوانیم از این نعمت الهی بهره‌مند شویم.

شناسه خبر 26073