شناسه خبر:26571
1399/5/21 00:45:40

سپهرغرب، گروه خبر :دره ارغوان در حالی یکی از مکان‌های زیبای طبیعی استان ایلام است که به‌دلیل زیبایی‌هایی که دارد، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند که سال‌هاست چشم‌انتظار تکمیل راه‌های ارتباطی خود، برای تسهیل در رفت‌وآمد گردشگران است.

دره ارغوان، یکی از تفرجگاه‌های اصلی شهر ایلام به‌شمار می‌رود که سالانه مورد بازدید بسیاری از طبیعت‌دوستان و گردشگران قرار می‌گیرد. دره ارغوان که پوشیده از درختانی با گل‌های ارغوانی است، از مناطق بکر و دیدنی استان و شهر ایلام محسوب می‌شود.

عدم وجود زیرساخت‌های مناسب از قبیل راه مواصلاتی استاندارد، یکی از مشکلات این منطقه گردشگری محسوب می‌شود. متأسفانه بی‌توجهی نهادهای مربوط به راه مواصلاتی این منطقه تفریحی در طی سال‌های گذشته، سبب شده تا گردشگران در اکثر فصول سال به‌ویژه فصول بارانی، جهت بازدید از این منطقه طبیعی با مشکلات رفت‌وآمد مواجه شوند.

* خاکی بودن مسیر تنگه ارغوان

پاک‌سرشت یکی از شهروندان ایلامی گفت: خاکی بودن مسیر مواصلاتی تنگه ارغوان، مشکلات بسیاری را در تردد گردشگران طی ماه‌های مختلف سال به‌وجود می‌آورد.

وی افزود: هرچند طی ماه‌های گذشته، شاهد اقداماتی جهت بهسازی این مسیر مواصلاتی بوده‌ایم، اما متأسفانه تاکنون این بهسازی به پایان نرسیده و گردشگران منتظر تکمیل این پروژه هستند.

این شهروند ایلامی با بیان اینکه امید است مسئولان مربوط به بهبود زیرساخت‌های گردشگری در استان کمک کنند، گفت: مسیر مواصلاتی استاندارد، یکی از اساسی‌ترین مواردی است که در توسعه و بهبود زیرساخت‌ها باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

* ضرورت توجه بیشتر مسئولان

کاکایی یکی دیگر از شهروندان ایلامی می‌گوید: باتوجه به اینکه منطقه بکر و دیدنی دره ارغوان، یکی از مناطق پربازدید که در نزدیکی شهر ایلام قرار گرفته، نیاز است بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به کمبود فضای سبز و مکان‌های تفریحی در شهر ایلام ضروری است که مسئولان ذی‌ربط با بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه، زمینه افزایش مکان‌های تفریحی را در ایلام فراهم کنند.

این شهروند ایلامی اظهار کرد: چند ماهی از آغاز پروژه بهسازی مسیر تنگه ارغوان می‌گذرد، اما متأسفانه پس از گذشته چندین ماه، هنوز این پروژه به پایان نرسیده است.

با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا در استان ایلام، صنعت گردشگری می‌تواند رونق قابل‌توجهی داشته و به یکی از منابع درآمدی در استان تبدیل شود.

* تکمیل پروژه تا ماه آینده

علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام گفت: هم‌اکنون عملیات بهبود مسیر دره ارغوان درحال انجام است.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی بیش از دو کیلومتر از مسیر تنگه ارغوان انجام ‌شده است، اظهار کرد: عملیات بهسازی بیش از دو کیلومتر دیگر این مسیر در حال انجام است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی به پیشرفت 70 درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به مطلوب بودن روند اجرا تا یک ماه آینده، پروژه مذکور تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به ساخت پارک جنگلی در دره ارغوان گفت: امید است این پروژه، طی ماه آینده کلنگ‌زنی شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 26571