شناسه خبر:26572
1399/5/21 00:47:00

سپهرغرب، گروه خبر :مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: با هدف مکانیزه کردن خدمات به شهروندان، توزیع گاز مایع در استان از هفته آینده به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

عبدالله گیتی‌منش روز گذشته در نشست خبری اظهار کرد: برای اجرای این طرح، زیرساخت‌ها فراهم شده و هماهنگی‌های لازم با شبکه بانکی نسبت به تهیه و نصب دستگاه پوز در تأسیسات گاز مایع و نمایندگی‌های توزیع در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سهمیه چهار سیلندر خانگی (44 کیلوگرم) ماهیانه خانوارهای مشمول این طرح، در کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب شارژ شده است، افزود: شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی، فروش گاز مایع با قیمت مصوب دولتی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و مدیریت مصرف سوخت، از مزایای اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، از وجود 25 هزار خانوار مشترک نفت‌سفیدسوز و بی‌بهره از گاز طبیعی مشمول این طرح خبر داد و یادآوری کرد: مصرف‌کنندگان و اصنافی که دارای مجوز فعالیت از سازمان صمت و سایر ادارات بوده و واجدالشرایط دریافت سوخت گاز مایع هستند، در سامانه http://newtejaratasan.niopdc.ir ثبت‌نام کنند.

گیتی‌منش اضافه کرد: در قالب این طرح، سهمیه هر خانوار با قیمت هر کپسول 9 هزار و 700 تومان مصوب در کارت الکترونیکی، شارژ می‌شود که مشکل گران‌فروشی هم به‌وجود نخواهد آمد.

وی به طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار، تاکنون 400 متقاضی در کردستان در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و یک کارگاه در سنندج شناسایی و پس از عقد قرارداد، فعالیت خود را برای اجرای این طرح آغاز کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان بر تلاش برای انتخاب کارگاه در دیگر شهرهای استان برای اجرای این طرح تأکید کرد و افزود: در حال حاضر در شهرستان‌های بیجار و دیواندره نیز شرایط برای ایجاد کارگاه در این راستا فراهم شده است.

گیتی‌منش با بیان اینکه در فاز بعدی این طرح، تاکسی اینترنتی و تاکسی‌های تلفنی نیز از این خدمات برخوردار خواهند شد، تأکید کرد: متقاضیان باید وارد سایت gcr.niopdc.ir شده و ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام براساس نوبت‌ کار دوگانه‌سوز کردن خودروها به‌صورت رایگان انجام می‌شود، یادآوری کرد: تاکنون در کشور 90 هزار نفر برای اجرای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به پیش‌بینی اجرای دوگانه‌سوز کردن رایگان یک‌میلیون و 464 هزار خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: زمان مشخصی برای اتمام این طرح درنظر گرفته نشده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد، بنابراین توصیه می‌شود متقاضیان سریع‌تر برای اجرای این طرح اقدام کنند.

گیتی‌منش اظهار کرد: در فاز بعدی خودروهای مسافربر شخصی نیز شناسایی و از طرح رایگان دوگانه‌سوز شدن بهره‌مند خواهند شد، ضمن اینکه اعتبارات و زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح نیز درنظر گرفته شده است.

وی بر حمایت از سرمایه‌گذاران برای احداث جایگاه سی.إن.جی در استان تأکید کرد و افزود: با توجه به بالا بودن قیمت بنزین، رانندگان به سمت استفاده از سی.إن.جی بروند، چراکه به‌صرفه و ارزان‌تر است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26572