شناسه خبر:26635
1399/5/22 00:04:37

سپهرغرب، گروه خبر :مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمانشاه، اعتبار لازم برای مرمت راه‌های استان را بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: یک‌‌هزار و 700 کیلومتر از راه‌های روستایی استان خاکی یا شوسه است.

فریبرز کرمی روز گذشته افزود: سه هزار و 500 کیلومتر از مجموع پنج هزار و 200 کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شده‌ است.

وی با بیان اینکه یک‌‌هزار و 700 کیلومتر از راه‌های روستایی خاکی یا شوسه است، ادامه داد: ‌اکنون 185 کیلومتر از راه‌های روستایی استان در قالب 75 طرح در مرحله قرارداد و اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: سال گذشته رتبه سوم لکه‌گیری و روکش آسفالت در کشور را کسب کردیم و امسال در مجموع با انجام حدود 572 کیلومتر روکش آسفالت، لکه‌گیری، کارهای ایمنی و... به‌صورت امانی و پیمانی، رتبه دوم کشوری را به‌دست آوردیم.

کرمی اعتبار لازم برای آسفالت کل راه‌های (شوسه و خاکی)، راه‌سازی، روکش و لکه‌گیری راه‌های موجود را بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تأمین این اعتبار کل راه‌های استان آسفالته می‌شود.

وی اضافه کرد: کارها به‌صورت پیمانی و امانی انجام می‌شود، بنابراین اعتبارات باید به‌نحوی باشد تا پیمانکاران رغبت کار داشته باشد، اگر اعتبار موردنیاز تزریق شود یک‌ساله آسفالت راه‌های استان انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمانشاه با اشاره به شناسایی 66 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در استان گفت: کار اصلاح این نقاط طی سال گذشته شروع شد و تا به امروز موفق شده‌ایم 31 نقطه به‌صورت اساسی رفع نقص شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26635