شناسه خبر:26766
1399/5/27 09:30:00

سپهرغرب، گروه خبر :مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 220 میلیارد ریال در زمینه ظرفیت‌سازی و ارتقای کیفیت شبکه تلفن ثابت، ارتباطات سیار دیتا، سیستم‌های انتقال و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

آزاد حکمت روز پنجشنبه گذشته اظهار کرد: حذف کابل اقماری از طریق ایجاد مرکز مستقل در 23 روستا با مجموع یک‌هزار و 920 خط تلفن و یک‌هزار و 152 پورت ADSl ازجمله این اقدامات بوده است.

وی به افزایش هشت تا 10 برابری ظرفیت core شبکه دیتای استان با اجرای پروژه IPNI اشاره کرد و افزود: امسال 10 دستگاه سوییچ در مراکز شهری استان به‌منظور افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت نصب شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه کردستان یادآوری کرد: ارتقای سامانه BRAS با پهنای باند 10 گیگابایت و افزایش 50 درصدی ظرفیت قبلی و تعویض سوییچ و S-Mux از رده خارج از دیگر اقدمات انجام شده در سال جاری است.

حکمت نصب و راه‌اندازی سه تجهیز CWDM، 6 لینک رادیو، 17 تجهیز PDH، نصب، راه‌اندازی و افزایش ظرفیت SDH 6 عدد در 32 نقطه برای افزایش ظرفیت انتقال استان را از دیگر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طول چهار ماه گذشته از امسال عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت تعویض سوییچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL در هشت نفطه استان با مجموع ظرفیت یک‌هزار و 168 پورت اجرا شد و ظرفیت up link مراکز روستایی در 12 مرکز توسعه یافت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به افزایش چهار درصدی نفوذ تلفن همراه اول در استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، بیش از 200 سایت به تکنولوژی 3G و 4G ارتقا یافت.

انجام عملیات 116 کیلومتر کابل کشی فیبر نوری روستایی و کسب رتبه نخست کشور در این شاخص، ارتقای ظرفیت پهنای باند استان از 20 به 30 گیگ و اجرای پروژه ip release برای مدیریت ظرفیت IP‌های استان، از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است که حکمت به آن‌ها اشاره کرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26766