شناسه خبر:26915
1399/5/27 09:30:00

سپهرغرب، گروه خبر :معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: افزایش بی‌رویه کشت در استان و افزایش برداشت آب، زیرساخت‌های آبی و زیست‌مندان را در آینده نزدیک، با بحران جدی روبه‌رو می‌کند.

آذر ولی‌زاده روز گذشته افزود: متأسفانه امسال گویا سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تصمیم گرفته به هر قیمتی با افزایش کشت منابع آبی رودخانه‌ها، سدها و آب‌های زیرزمینی که از چاه‌های مختلف برداشت می‌شود، را به نابودی کشانده و عملاً زیست‌مندان و محیط زیست را به چالشی جبران‌ناپذیر سوق دهد.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه به‌عنوان متولی آب، شایسته نیست که اجازه برداشت بی‌رویه از منابع آبی را بدهد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با تأکید بر اینکه ‌حق‌آبه زیستمندان باید درنظر گرفته شود، این سؤال را مطرح کرد که تلفات ماهیان در رودخانه‌ها، سدها و دایک‌های استان را چه کسی باید جوابگو باشد؟

ولی‌زاده با اعلام اینکه ما با بحران جدی کمبود آب روبه‌رو هستیم، افزود: با این افزایش کشت در استان کرمانشاه ظرف یک‌سال تمام، حیات طبیعی، اکولوژیک آبی، حیاتی و جانوری را هم از دست می‌دهیم.

وی اظهار کرد: ما با هر بحرانی هم در کشور ازنظر اقتصادی روبه‌رو باشیم، نباید بحران دیگری هم چون کمبود منابع آب و نابودی محیط زیست را که به‌طور قطع جبران نخواهند شد به مجموعه مشکلات اضافه کنیم.

او گفت: تدبیر در کشت و حفظ محیط زیست از اولویت‌های قانونی طبق ماده 50 قانون اساسی کشور است و به‌طور قطع محیط زیست از حق نظارتی خود کوتاه نخواهد آمد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26915