شناسه خبر:27007
1399/5/28 00:09:08

سپهرغرب، گروه خبر:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه نخست امسال تولید سایت ایران‌خودرو در این استان، رشد 78 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

محسن دارابی روز گذشته در جلسه ستاد تسهیل استان که با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پروژه اتانول، بیوایمپلنت و ایران‌خودرو، سه پروژه مهم در استان کرمانشاه هستند که جزء مصوبات سفر مقام معظم رهبری محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: بیواتانول که در زمینه تولید الکل فعالیت دارد، یکی از مهم‌ترین این موارد است که تأمین مالی آن با پیش‌پذیرش 92.6 میلیارد تومان انجام شده و تا پایان سال آینده را هم راه‌اندازی خواهیم کرد.

دارابی از بیوایمپلنت نیز به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم یاد کرد و افزود: بافت نام این پروژه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی‌بر جهش تولید، در سه ماهه نخست امسال تولید سایت ایران‌خودرو کرمانشاه، رشد 78 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

دارابی گفت: این سایت که تولید محصولات خانواده پژوپارس ایران‌خودرو شامل پارس اتوماتیک، پارس با موتور TU5 و پارس را برعهده دارد و به‌صورت دو شیفت فعالیت می‌کند.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 27007