شناسه خبر:27012
1399/5/28 00:18:49

سپهرغرب، گروه خبر:استاندار کرمانشاه گفت: نباید از فضای مجازی، برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غفلت کنیم.

هوشنگ بازوند روز گذشته در جلسه کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت، با درخواست از مجموعه بنیاد شهید برای تهیه یک برنامه جامع در فضای مجازی در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فضای مجازی یک فرصت خوب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که نباید از آن غافل شویم، ممکن است به تهدید برای این حوزه تبدیل شویم.

وی با بان اینکه همه ما می‌توانیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار کنیم و نباید فقط منتظر بنیاد شهید باشیم، تأکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، می‌توانیم از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه درصد قابل‌توجهی از کار در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش نرم‌افزاری است، گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم، آن را ‌مانند دوران دفاع مقدس به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه سخت‌افزاری نیز شهرداری و دیگر نهادها با نصب المان‌ها، می‌توانند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تبدیل شدن شهید حاج قاسم سلیمانی به یک مکتب داشت و افزود: امروز حاج قاسم را همه جوامع به‌عنوان نماد فرهنگ ایثار و شهادت می‌شناسند و این؛ یعنی آدم‌هایی که ایثار خالصانه می‌کنند، در اذهان باقی می‌مانند.

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به تحریم‌های ظالمانه دشمنان داشت و گفت: دشمنان ما فکر می‌کردند اگر ما را تحریم کنند به اهدافشان می‌رسند، اما دیدیم که بودجه سال 1399 نفت هیچ نقشی نداشت و با روحیه ایثارگری هم در برابر تحریم‌ها و هم ویروس کرونا ایستادگی کرده‌ایم.

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه با هدف کمک به هم‌نوعان در سراسر کشور با تدبیر مقام معظم رهبری داشت و ابراز امیدواری کرد: در محرم هم این کمک به هم‌نوعان که ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد، تداوم پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورا سرچشمه گرفته و انقلاب اسلامی ایران نیز در سایه همین فرهنگ عاشورایی به پیروزی رسیده است.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های دفاع مقدس، توانستیم خیلی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، این اتفاق در سایه فرهنگ ایثار و شهادت نشئت گرفته از فرهنگ عاشورا به‌دست آمده است و هرکجا بحرانی باشد، نیازمند این فرهنگ هستیم.

وی در ادامه برای تخصیص اعتبار 100 میلیون تومانی درخواست شده از سوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای چاپ کتب مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، قول مساعد داد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 27012