شناسه خبر:27070
1399/5/29 00:28:02

سپهرغرب، گروه خبر:مدیر بنیاد مسکن شهرستان سقز گفت: در هفته دولت سال جاری، معابر روستاهای قلعه‌کهنه، چاغرلو و طومارقامیش با مشارکت دهیاری‌ها، آسفالت می‌شود.

جمیل دستواره افزود: بهره‌برداری از واحدهای مسکن محرومان، از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته دولت خواهد بود.

وی اضافه کرد: تعداد 200 واحد مسکن محرومان از اعتبارات سال 98 به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تعداد 186 واحد منجر به عقد قرار داد شده و از این تعداد 110 واحد شروع به‌کار و تسهیلات کم‌بهره بانکی و بلاعوض در یافت کرده‌اند که 47 واحد در حال نازک‌کاری است.

دستواره با بیان اینکه تاکنون 13هزار و 750 جلد سند واحدهای مسکونی روستایی صادر و تحویل روستاییان شده است، عنوان کرد: واگذاری سندهای واحدهای مسکونی از دیگر برنامه‌های هفته دولت خواهد بود.

وی عنوان کرد: تکمیل و ادامه اجرای طرح هادی روستاهای یازیبلاغی، قلعه‌گاه گودرز، عربلنگ، باشبلاغ و خوش‌قشلاق، شمسه، ایرانخواه و قهرآباد سلیمان نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد در شهرستان سقز است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سقز در تشریح فعالیت‌های بنیاد مسکن گفت: همچنین از سال 85 تاکنون 3670 واحد مسکونی روستایی در شهرستان سقز، مقاوم‌سازی شده که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.

دستواره از روستاییان خواست تا با توجه اینکه شهرستان سقز در نقشه پهنه‌بندی، خطر نسبی زلزله در منطقه با خطرپذیری زیاد قرار گرفته، از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، غیرامن و فاقد رعایت آیین‌نامه ساختمان خودداری کنند.

وی همچنین برای تسهیل در روند مقاوم‌سازی واحدهای روستایی، از ادارات خدمات‌رسان، بخشداران و دهیاران برای تسهیلگری در صدور پروانه ساختمانی و از بانک‌های عامل، برای آسان کاری در ضمانت بانکی استمداد طلبید.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 27070