شناسه خبر:27232
1399/6/1 02:54:03
رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی کرمانشاه:

کرونا نباید باعث فاصله قهرمانان از ورزش شود

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان کرمانشاه بااشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی استان رشته‌های رزمی به‌صورت مجازی، گفت: هرچند کرونا بسیاری از رشته‌های رزمی را به تعطیلی کشانده، اما درتلاشیم تا با برگزاری این مسابقات نگذاریم قهرمانانمان از ورزش فاصله بگیرند.

منوچهر حاتمی بااشاره به تعطیلی هفت ماهه رشته‌های رزمی به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: از آنجایی که این بیماری هنوز تداوم دارد و زمان فروکش کردن آن هم مشخص نیست، برای همین برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم تا بتوانیم ورزشکاران انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان را در این شرایط فعال نگه‌داریم تا از سطح آمادگی خود دور نشوند.

وی افزود: در این راستا، برای نخستین بار مسابقات قهرمانی استان در هر دو بخش بانوان و آقایان را به‌صورت مجازی برگزار کردیم که از 22 مرداد آغاز شده و تا ششم شهریور ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان تصریح کرد: در این مدت ورزشکاران انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان هرکدام کلیپ‌هایی یک دقیقه ای از حرکات رزمی را با رعایت کامل تکنیک‌ها و تاکیتک‌ها اجرا کرده و برای هیئت ارسال خواهند کرد.

وی بابیان اینکه تاکنون 60 کلیپ برای هیئت ارسال شده، اعلام کرد: پس از اتمام مهلت ارسال کلیپ‌ها، هفتم شهریور همه آنها توسط داوران برجسته هیئت داوری خواهند شد و نفرات برتر معرفی می‌شوند.

حاتمی عنوان کرد: همچنین به منظور بروزرسانی دانش داوران و مربیان هیئت، دوره‌های بازآموزی را به‌صورت مجازی در شهریور ماه برای آن‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان هم اشاره کرد و گفت: بیشترین تاثیرات شیوع این بیماری همانطور که در سایر رشته‌های ورزشی می‌بینیم، مربوط به مربیان این رشته است. در استان برآورد می‌شود 350 مربی تحت نظر این هیئت در دو بخش بانوان و آقایان داشته باشیم که شغلشان متاثر از شیوع بیماری کرونا شده است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان از برنامه ریزی برای ساماندهی مربیان انجمن‌های ورزش‌های رزمی کرمانشاه خبرداد و گفت: در این راستا کمیته ساماندهی را فعال کرده‌ایم تا به شناسایی، معرفی و ساماندهی مربیان این انجمن‌ها بپردازد.

به گفته حاتمی، از 122 سبک رزمی زیر مجموعه فدراسیون، تاکنون 55 سبک در استان کرمانشاه فعال شده است.

وی در ادامه از از سرگیری اردوی برخی رشته‌های رزمی همچون سامبو، کیک بوکسینگ و پنجاک سیلات در کرمانشاه خبرداد و گفت: باتوجه به اینکه این رشته‌ها از رشته‌های مهم و آسیایی هستند، برای همین مجوز از سرگیری فعالیت آنها را گرفته ایم و قهرمانان این رشته‌ها اکنون در اردوهای استانی حضور دارند و به تمرین می‌پردازند.

حاتمی در ادامه به تشریح عملکرد 10 ماهه اش در هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان پرداخت و گفت: از زمانی که هدایت ورزش‌های رزمی استان را برعهده گرفتم تا اواخر سال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، اقدامات مهمی را انجام دادیم.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان کرمانشاه برگزاری مسابقات قهرمانی استان را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: برگزاری این مسابقه در سطحی بسیار بالا و در حد مسابقات قهرمانی کشور با شرایط روز داوری بود.

وی تصریح کرد: همچنین قول میزبانی کرمانشاه در برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را هم از فدراسیون گرفته بودیم که این موضوع به دلیل تغییراتی که در ریاست فدراسیون اتفاق افتاد و شیوع بیماری کرونا متوقف ماند.

حاتمی افزود: تشکیل کمیته‌های مختلف با بکارگیری افراد توانمند و باسابقه و نیز برنامه‌های استعدادیابی از جمله اقداماتی بود که طی سال گذشته آنها را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش ایسنا، طبق آمار سال 1398 هیئت پزشکی ورزشی استان، هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان 3081 ورزشکار بیمه شده ورزشی دارد.

شناسه خبر 27232