شناسه خبر:27347
1399/6/3 00:23:49
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

جذب 496 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در تعاونی‌های لرستان

سپهرغرب، گروه خبر:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 13 شهریورماه، تعاونی‌های برتر ملی معرفی و همچنین از تعاون‌گران برتر استان تجلیل می‌شود.

علی آشتاب اظهار کرد: تعاونی‌های لرستان با جذب 496 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور بیشترین امتیاز را از این نظر کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی می‌تواند بستری برای اشتغال جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد که در این راستا طرح کارورزی اجرا می‌شود، افزود: از ابتدای اجرای طرح کاروزی تاکنون 713 واحد اقتصادی استان تعداد 4249 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی را به‌کار گرفته‌اند.

آشتاب با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته که میزان اشتغال آن‌ها کم و بیکاری آن‌ها بیشتر بوده راهکار مناسبی است، تصریح کرد: در تکمیل طرح کارورزی، مشوق‌هایی همچون معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما درصورت جذب کارورز و پرداخت یک‌سوم از حداقل دستمزد در قالب طرح یارانه دستمزد به‌مدت یک‌سال درنظر گرفته شده که می‌توانیم با اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و به‌خصوص فنی و مهندسی و خدمات از آن بهره ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: کارفرمایان اگر از هرکدام از ظرفیت‌ها شامل طرح‌های کاروزی، پرداخت یارانه دستمزد و معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما که توسط دولت در راستای اشتغال بیشتر ارائه شده استفاده کنند، قانون‌گذار به تناسب معافیت‌های بیمه‌ای برای کارفرما درنظر گرفته است.

وی با اشاره به معرفی تعاونی‌های برتر ملی در روز تعاون و همچنین تجلیل از تعاون‌گران برتر استان ادامه داد: مدیران عامل شرکت‌های تعاونی فعال و در حال بهره‌برداری، می‌توانند از طریق کارتابل خود در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور به نشانی https://taavoni.mcls.gov.ir؛ و انتخاب گزینه جشنواره تعاونی‌های برتر، برای مشاهده رتبه اولیه تعاونی، تحت مدیریت خود و تکمیل پرسش‌نامه تعاونی‌های برتر اقدام کنند.

آشتاب عنوان کرد: پس‌از بررسی اطلاعات اعلام شده در پرسش‌نامه و صحت‌سنجی مدارک و مستندات، رتبه نهایی اعلام و تعاونی‌های واجدالشرایط با توجه به امتیازات کسب‌شده به‌عنوان تعاونی برتر استانی یا ملی انتخاب می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان با امکان ثبت‌نام در 22 گرایش شرکت‌های تعاونی، اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی و اتاق تعاون با هدف رتبه‌بندی و اعتبارسنجی تعاونی‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد در راستای شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون و به‌منظور فراهم کردن زمینه‌های گسترش، ارتقای روحیه تعاونی و نمونه‌پروری در بخش‌های مختلف اقتصادی شهریورماه هم‌زمان با هفته تعاون برگزار می‌شود.

آشتاب ادامه داد: سابقه سه‌ سال فعالیت و در حال بهره‌برداری بودن تعاونی، مثبت بودن تراز مالی شرکت در سه سال گذشته، برگزاری مجامع قانونی و رعایت قواعد حقوقی از سوی شرکت و عدم محکومیت قضایی تعاونی طی سه سال اخیر، ازجمله شرایط شرکت در جشنواره است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 27347