شناسه خبر:27675
1399/6/10 19:46:05

دبیر هیئت تیراندازی استان کرمانشاه گفت: برای حضور در لیگ برتر تیراندازی اهداف پرتابی کشور بعد از 11 سال اعلام آمادگی کرده‌ایم، امیدواریم در این مسابقات نتایج خوبی را کسب کنیم.

آرش نیکبخت با اشاره به اعلام آمادگی برای حضور در لیگ برتر تیراندازی اهداف پرتابی کشور، گفت: مسابقات به‌صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و در هر تیم یک خانم و 2 آقا که یک نفر از ورزشکاران باید از رده سنی جوانان باشد، معمولا مسابقات هر فصل لیگ 6 ماه طول خواهد کشید، اما هنوز جلسه شورای کمیته لیگ برتر فدراسیون برای تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه مسابقات چه مدت طول خواهد کشید، برگزار نشده است.

وی گفت: در ابتدا 9 تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند، پس از چندی این تیم‌ها به 11 تیم رسید، اما در مجمع عمومی فدراسیون در صورت فراهم نبودن شرایط این تیم‌های شرکت کننده این لیگ با 6 تیم نیز آغاز خواهد شد.

دبیر هیأت تیراندازی استان کرمانشاه افزود: مسابقات تا بهمن ماه پارسال انجام می‌شد که بدلیل شیوع بیماری کرونا، مسابقات متوقف شد، اما در هفته آینده اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در مجموعه ورزشی آزادی در تهران برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ورزشی افزود: به علت نبود امکانات و با توجه به اینکه این رشته از ورزش‌های پرهزینه است در 11 سال گذشته تیم استان کرمانشاه نتوانسته در مسابقات لیگ برتر حاضر باشد که بعد از 11 سال این اولین دوره مسابقات است و امیدواریم در این مسابقات نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی ادامه داد: رشته تیراندازی اهداف پرتابی یکی از رشته‌های پرهزینه ورزشی است، هزینه شلیک و بشقابک بسیار بالاست و به نظر می‌رسد هر تیم حداقل 150 میلیون تومان باید برای این هزینه در نظر داشته باشد از طرف دیگر هزینه رفت و آمد نیز به این مبلغ اضافه خواهد شد.

نیکبخت در خصوص میزان علاقمندی به این رشته ورزشی در استان کرمانشاه، گفت: با توجه به تجاربی که از مسابقات اهداف پروازی در کرمانشاه به دست آمده است به جرأت می‌توان گفت در استان کرمانشاه استعداد‌های زیادی وجود داشته و بنظر می‌رسد می‌توانیم در این مسابقات جایگاه مناسب را کسب کنیم.

وی افزود: با توجه به توافقات انجام شده، سایت اهداف پرتابی کرمانشاه به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شناسه خبر 27675