شناسه خبر:28198
1399/6/19 12:53:32

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران لرستان گفت: در شرایطی که در کشور شاهد کشتار نشدن گوساله‌ها به‌علت نبود مشتری هستیم، دولت به‌جای حمایت از دامداران، اقدام به واردات گوشت با ارز نیمایی از کشورهای دیگر می‌کند.

یوسف بیرانوند اظهار کرد: بیش از 85 درصد دامداران لرستانی به روش سنتی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاهد اشباع دام گوسفند و گوساله در استان هستیم، افزود: همین موضوع باعث کاهش قیمت گوشت قرمز در لرستان شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران لرستان بیان کرد: با وجود ازدیاد دام در لرستان بازار گوشت گوسفند وضعیت بهتری نسبت به بازار گوساله دارد، به‌طوری که در حال حاضر بیش از دو هزار گوساله پروار شده در لرستان بدون مشتری مانده‌اند.

بیرانوند با اشاره به اینکه دولت به‌جای حمایت از تولیدکنندگان گوشت در حال ورشکست کردن آن‌ها است، تصریح کرد: دولت با وجود تعداد زیادی گوساله پرواری که در کشور، به‌علت ازدیاد گوشت کشتار نشده‌اند، اقدام به وارد کردن گوشت گوساله با ارز نیمایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی برای جلوگیری از آسیب پرورش‌دهندگان گوشت گوساله بایستی اجازه صادرات گوشت قرمز به خارج از کشور صادر شود، در غیر این صورت در آینده‌‌ای نزدیک شاهد تعطیلی این واحدها خواهیم بود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28198