شناسه خبر:28459
1399/6/24 12:50:55
مجری استانی طرح یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی کردستان:

1886 روستای کردستان زیر پوشش کارشناسان مروج کشاورزی است

مجری طرح یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی کردستان گفت: یک‌هزار و 886 روستای استان کردستان زیر پوشش مروجین طرح‌های کشاورزی در روستاها است.

پژمان باختر در دومین جلسه تعاملی تدوین سیاست‌های اجرایی سیستم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مجری کشوری طرح برگزار شد، اظهار کرد: در استان کردستان 44 مرکز جهاد کشاورزی در سطح 10 شهرستان استان کار خدمت رسانی و هدایت بهره برداران بخش کشاورزی را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه 219 کارشناس مروج، مدیریت پهنه‌ها را بر عهده دارند، افزود: تمام 44 مرکز جهاد کشاورزی استان را در حد توان به تجهیزات و امکانات اداری مجهز کرده‌ایم و تا پایان هفته جاری تمام مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی استان به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

باختر بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود تعداد قطعات زراعی نزدیک به 680 هزار قطعه و قطعات باغی هم بیش از 160 هزار قطعه است که به طور میانگین هر کارشناس مروج پهنه سه‌هزار و 800 قطعه را پوشش داده است.

وی یادآور شد: از یک میلیون و 217 هزار هکتار اراضی استان، مساحت 822 هزار و 369 هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی است که هر کار شناس مروج حدود 720 بهره بردار را زیر پوشش دارد.

باختر با تاکید بر تعدد وظایف کارشناسان پهنه‌های کشاورزی، عنوان کرد: ترویج و توسعه کشت محصولات کشاورزی، شناسایی استعدادها، برنامه‌ریزی برای بخش خصوصی، پایش و نظارت مستمر بر مزارع و باغات و… از جمله وظایف کارشناسان پهنه‌های کشاورزی استان است.

گفتنی است عملیات اجرایی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) که در آن اطلاعات عرصه‌های کشاورزی استان با مشخصات دقیق عرصه و بهره برداران در آن ثبت می‌گردد از ابتدای شهریور ماه سال جاری، در کردستان آغاز شده است.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 28459