شناسه خبر:28592
1399/6/26 14:46:45

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: استان نیازمند قرارگاه‌هایی برای بازپروری و سالم‌سازی معتادان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که 25 شهریورماه صورت گرفت، گزارشی پیرامون وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان ارائه کردند.

وی تصریح کرد: نرخ بالای بیکاری و عدم رونق مطلوب کسب‌وکار، کارخانه‌ها، کارگاه‌های تعطیل‌شده و عدم دامپروری و کشاورزی مکانیزه و عدم تخصیص کافی آب، جهت آبیاری دشت‌های وسیع و حاصلخیز منجر به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر و خریدوفروش آن، طلاق و... شده که نیازمند توجه خاص آن ستاد برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه‌هایی که منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، استان را نیازمند قرارگاه‌هایی برای بازپروری و سالم‌سازی معتادان و در این جهت امکانات استان را ناکافی دانستند.

شاهرخی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی خانواده با موضوعات آسیب‌های اجتماعی را امری ضروری دانستند که ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌تواند در این جهت کمک‌های قابل‌توجهی به استان کنند.

سردار مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این دیدار در پاسخ به گزارش ارائه شده توسط نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اظهار کرد: به‌زودی هیئتی متشکل از معاونت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر با مسئولیت آقای اصلانی به استان عزیمت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این هیئت جهت بهره‌گیری از نظرات، پیشنهادات و رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان به حضور ایشان می‌رسند و همچنین‌ با بررسی میدانی و تشکیل جلسه با دستگاه‌های مرتبط جهت ساماندهی و کمک در خصوص موارد طرح شده در نامه نماینده ولی‌فقیه در لرستان، پیشنهادات اجرائی را جمع‌آوری تا در ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح و تصمیم‌گیری شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 28592