شناسه خبر:29089
1399/7/2 17:32:36
در یک ویدئوکنفرانس با حضور رئیس مجلس؛

باغ‌موزه دفاع مقدس استان ایلام به بهره‌برداری رسید

مرحله نخست باغ‎موزه دفاع مقدس استان ایلام روز گذشته در دومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس هم‌زمان با هفت استان دیگر به‎صورت ویدئوکنفرانس با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‎برداری رسید.

استاندار ایلام در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم شهیدپرور استان ایلام به‌عنوان مرزبانان غیور ایران اسلامی با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در خط مقدم دفاع از این مرزوبوم نقش بی‌بدیل و انکارناپذیری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

قاسم سلیمانی‎دشتکی افزود: این استان بارها مورد بمباران رژیم بعثی قرار گرفت و مردم این دیار عزتمندانه سه هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم‌ نظام و انقلاب کرده‎اند.

وی تأکید کرد: شاخص مهم استان ایلام در دوران دفاع مقدس علاوه‌بر شهادت‎طلبی این مردمان بزرگ، استقامت و پایداری آن‌ها زیر بمباران رژیم بعث عراق بود.

استاندار ایلام یادآور شد: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه زیر توپخانه و بمباران هواپیماهای دشمن قرار داشتند، اما هرگز مهاجرت نکردند و تا آخرین نفس در برابر دشمن ایستادند و سلحشورانه از خاک میهن دفاع کردند.

روز گذشته (دوم مهرماه) و در هفته دفاع مقدس موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ایلام با چهار هزار متر مربع زیربنا و اعتباری افزون‎بر 100 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

آیین بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس استان ایلام به‎صورت متمرکز توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و هم‌زمان با هفت استان دیگر انجام گرفت.

* افتتاح کلینیک تخصصی شهید سلیمانی شهر ایلام

همچنین در آیینی دیگر و با حضور سردار عبداللهی، معاون بهداری کل سپاه کلینیک تخصصی شهید سلیمانی شهر ایلام با اعتبار 23 میلیارد ریال افتتاح شد و به بهره‎برادری رسید.

تجلیل از مدافعان سلامت استان با حضور نیروهای نظامی و انتظامی از دیگر برنامه‌های دومین روز از هفته دفاع مقدس در استان ایلام بود.

شناسه خبر 29089