شناسه خبر:29147
1399/7/3 15:58:01

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد و گفت: این پروژه سال آینده در بودجه کشور دارای ردیف اعتباری می‌شود.

محمدباقر نوبخت روز پنج‌شنبه گذشته در جریان بازدید از پروژه ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس کرمانشاه با تأکیدبر شروع ساخت این پروژه افزود: تلاش می‌کنیم اعتبارات موردنیاز آن را تأمین کنیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه گفت: استان کرمانشاه مرکز دفاع کشور بوده و احداث باغ‌موزه در این استان، بسیار لازم و ضروری است.

نوبخت افزود: خودم را همیشه فرزند کوچک استان کرمانشاه می‌دانم.

وی گفت: امسال برای تسریع در روند اجرایی پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار درنظر خواهیم گرفت.

استاندار کرمانشاه نیز در این بازدید ضمن تشکر از مساعدت دکتر نوبخت در اختصاص اعتبار برای سال جاری گفت: امروز درخواست دادیم که در سال آینده این پروژه به‌لحاظ اعتباری، در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد که خوشبختانه موردتأیید دکتر نوبخت قرار گرفت.

بازوند افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس مشارکت مؤثر دارند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: این باغ‌موزه در زمینی به مساحت 17 هکتار در حال ساخت است و اکنون در مرحله ابتدایی شروع قرار دارد.

سردار بهمن ریحانی خواستار تأمین اعتبارات موردنیاز برای شروع پروژه شد و افزود: پنج میلیارد تومان برای شروع کافی نیست، بلکه به حدود 10 تا 15 میلیارد تومان نیاز داریم.

به گفته مدیر پروژه برای تکمیل این باغ‌موزه، 100 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این باغ‌موزه باید 20 سال قبل ساخته می‌شد و اکنون برای تسریع در ساخت، نیاز به تأمین اعتبار دارد.

علی رضایی این پروژه را پیشانی شهر کرمانشاه و بر سر راه زائران عتبات عالیات دانست و بر تسریع در ساخت آن تأکید کرد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سفرهای‌ استانی خود، چهارشنبه‌شب وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

گفتنی است؛ هوشنگ بازوند استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در فرودگاه از معاون رئیس‌جمهوری استقبال کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بعد از بازدید از سرسرای ورزشی 6 هزار نفری، تصفیه‌خانه آب کرمانشاه و محل احداث باغ‌موزه دفاع مقدس به شهر هرسین رفت تا دوهزار و 41 واحد مسکونی بازسازی‌شده از سیل را در این شهرستان افتتاح کند.

حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، از دیگر برنامه‌های دکتر نوبخت در این سفر بود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه این سفر، بعدازظهر پنجشنبه گذشته به غرب کرمانشاه سفر کرده و بعد از بازدید از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین، یادمان شهدا و مرکز فرهنگی گیلانغرب در مراسم کلنگ‌زنی مسکن خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه روستای گورسفید هم شرکت کردند.

شناسه خبر 29147