شناسه خبر:29625
1399/7/12 17:30:10

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی در روزبازار، جمعه‌بازار و بازارهای هفتگی این استان رعایت نمی‌شود.

لیدا رفعتی روز گذشته دراین‌باره اظهار کرد: طبق آخرین بازدید صورت‌گرفته از وضعیت روزبازار که روز گذشته صورت گرفت، می‌توان گفت که بیشتر فروشندگان و مشتریان از ماسک برای محافظت از خود استفاده نکرده بودند.

وی اضافه کرد: شهروندان حاضر در جمعه‌بازار بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به خرید روزمره پرداخته، درحالی که این قبیل تجمعات موجب افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در همدان شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از تجمع در این قبیل بازارها و کاهش شیوع ویروس کرونا، تعطیل کردن روزبازارها تا بازگشت شرایط به وضعیت عادی است.

رفعتی گفت: 35 هزار و 412 مرکز تهیه، توزیع، طبخ و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، اداری و صنعتی در این استان فعالیت دارند که به‌منظور مقابله با ویروس کرونا و بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک هفته گذشته، از چهارهزار و 502 مرکز و مکان بازدید شد.

وی افزود: سه هزار و 228 واحد معادل 72 درصد بهداشت فردی را رعایت کرده بودند، همچنین متصدیان سه هزار و 54 واحد معادل 68 درصد از ماسک استفاده کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: وضعیت رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی نیز بررسی شد که 65 درصد معادل دو هزار و 922 واحد به این مؤلفه توجه داشتند.

رفعتی اضافه کرد: برای 430 واحد متخلف اخطاریه صادر و به مرجع قضائی معرفی شدند که بیشترین صنف به‎ترتیب سوپرمارکت و خواربارفروشی با 130 واحد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک (زیر 25 نفر) با 106 واحد، نانوایی 73 و رستوران 34 واحد متخلف است.

وی با بیان اینکه 34 واحد متخلف در یک هفته گذشته پلمب شد، گفت: 11 نانوایی، 10 سوپرمارکت و خواربارفروشی، 6 پاساژ، چهار رستوران، یک داروخانه، یک مرکز پلیس +10 و یک دفتر پیشخوان در همدان به‎علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شد.

شناسه خبر 29625