شناسه خبر:29951
1399/7/19 16:59:20

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند گفت: مرحله نخست سهمیه واکسن آنفلوآنزا در اختیار مرکز بهداشت نهاوند قرار گرفت.

علی‌احسان خویشوند روز گذشته اظهار کرد: مرحله نخست از سهمیه واکسن آنفلوآنزا هفته گذشته در اختیار شهرستان قرار گرفت تا در بین گروه‎های هدف به‎صورت رایگان توزیع و تزریق شود.

وی افزود: واکسن‌های مورد نظر براساس درخواست و ارائه فهرست گروه‌ها و افراد بیمار که قبلاً از سوی ما به استان اعلام شده، برای شهرستان ارسال شده است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: مرحله نخست توزیع واکسن آنفلوآنزا در این شهرستان با اولویت بیماران گروه‌های پُرخطر و بیماران خاص مانند تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی و افرادی که درحال شیمی‌درمانی هستند و همچنین مادران باردار با ارائه مدارک مستند صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه‌بر بیماران خاص و پُرخطر بخشی از واکسن‌ها نیز بین کادر درمانی بخش کرونا، سی‌سی‌یو، درمانگاه‌ها و افرادی که با بیماران سروکار دارند، توزیع می‌شود.

خویشوند با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا براساس رویه سال‎های گذشته صورت می‌گیرد، اضافه کرد: میزان دزی که مرکز بهداشت در اختیار دارد در این مرکز بین مادران باردار و در بیمارستان‌ها برای بیماران گروه‌های پُرخطر و کادر درمان توزیع خواهد شد.

وی افزود: سهمیه آزاد آنفلوآنزا در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد که سایر افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه آن را تهیه و استفاده کنند.

شناسه خبر 29951