شناسه خبر:30088
1399/7/21 13:41:35

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در روند ساماندهی آبشوران کرمانشاه، اولویت دستگاه‌های اجرایی شود.

صبح امروز دوشنبه محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از محله باغ نی کرمانشاه با حضور در جمع اهالی این محله از نزدیک در جریان مشکلات آبشوران این منطقه قرار گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید با اشاره به آبشوران گذر کرده از وسط شهر کرمانشاه به عنوان یک مشکل اساسی، اظهار کرد: گذر آبشورانی به طول 18 کیلومتر در شهر کرمانشاه، به جای به وجود آوردن فرصت به یک تهدید اساسی برای شهروندان تبدیل شده است.

محمد رشیدی افزود: این آبشوران از میدان آزادگان آغاز و به رودخانه قره‌سو ختم می‌شود که در طول مسیر مشکلاتی برای شهروندان از نظر زیست محیطی و شهری به وجود آورده است.

وی با اشاره به مشکلات پیرامون این آبشوران برای ساکنان محله باغ‌نی، گفت: شهروندان ساکن این محله برای ابتدایی‌ترین خدمات از جمله عبور و مرور از یک پل چوبی استفاده می‌کنند که خطرات بسیاری به دنبال دارد و قطعاً هیچکدام از مسئولین حاضر نیستند به فرزندان‌شان اجازه دهند به دلیل ایمنی پایین از این پل استفاده کنند.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه تصریح کرد: تسریع در ساماندهی و پوشاندن روی آبشوران در مناطقی که مشکل آفرین است تا اتفاق ناگواری در این مناطق رخ نداده، اولویت اصلی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: احداث یک پل فلزی مناسب جهت رفت و آمد ایمن برای اهالی محل تا حل اساسی این معضل می‌تواند سریع‌ترین راه پیشگیری از اتفاقات ناگوار در محله باشد.

رشیدی در ادامه به پیگیری‌های لازم جهت تأمین اعتبار ساماندهی آبشوران، گفت: با برگزاری جلسات مشورتی با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه پیگیر تأمین اعتبار لازم جهت ساماندهی آبشوران خواهم بود.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه‌سه نیز تا ساماندهی کامل این آبشوران، روزانه نسبت به جمع‌آوری زباله محله اقدام نماید تا از انباشت زباله و ریختن آن در آبشوران جلوگیری شود.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 30088