شناسه خبر:30649
1399/8/1 17:46:19
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد:

لزوم ایجاد مراکز پژوهشی برخورد خلاقانه با مجرمان

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار راه‌اندازی مراکز پژوهشی در برخورد خلاقانه با مجرمان در پیشگیری از وقوع جرم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در دیدار با فرماندهان انتظامی استان، هفته نیروی انتظامی را فرصتی مغتنم برای تقدیر از خدمات کارکنان این نهاد دانست و اظهار کرد: اقتدار و نیروی انتظامی موضوعاتی هستند که با یکدیگر گره خورده‌اند و آنچه از آن تداعی می‌شود، اقتدار اجتماعی نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه خدمات اجتماعی گسترده نیروی انتظامی در سطح جامعه نشان‌دهنده میزان تأثیرگذاری این مجموعه در زندگی مردم است، گفت: بسیاری از افراد در مکان‌های مختلف به‌نحوی در ارتباط با مجموعه خدمات نیروی انتظامی هستند.

امام‌جمعه همدان به تشریح شاخصه‌های پلیس در تراز انقلاب پرداخت و ابراز کرد: در موضوعاتی که قانوناً هم نیروی انتظامی وظیفه‌ای ندارد، اما اخلاق و عدالت اقتضا می‌کند این کارکنان با احساس وظیفه در صحنه‌های مختلف حضور داشته باشند.

وی افزود: نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی و اقتدار اجتماعی در جامعه است و به همین دلیل امنیت امروز جامعه ارتباط مستقیمی با زحمات شبانه‌روزی شما دارد و باید بگوییم این اقتدار محصول تلاش‌های شما سبزپوشان جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اقتدار دارای معنای وسیعی است، گفت: یکی از مصادیق اقتدار، حفاظت از ارزش‌های جامعه و پایبند بودن جامعه به ارزش‌های موجود بوده که نیروی انتظامی دارای وظیفه مهمی در این زمینه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به انتصاب برخی موضوعات و صحبت‌ها به تعدادی از ائمه جمعه، گفت: هیچ‌یک از ائمه جمعه از چنین تعابیری استفاده نخواهند کرد، چراکه نه قانون و نه اسلام اجازه این کار را نمی‌دهد و نه با روحیه مقتدرگرایانه نیروی انتظامی و آمران به معروف سازگاری دارد.

وی با گرامیداشت یاد شهید محمد محمدی که اخیراً به شهادت رسید، عنوان کرد: مایه تأسف است که یک آمر به معروف و کسی که در مقابل ناامن‌کنندگان جامعه ایستاده، توسط عده‌ای اراذل و اوباش مظلومانه به شهادت می‌رسد.

امام‌جمعه همدان خواستار حمایت از آمران به معروف شد و گفت: امر به معروف نه به معنای پرخاشگری و نا امن کردن فضا برای دیگران، بلکه مبتنی بر روابط انسانی و مظهر مهرورزی و احساس امنیت در جامعه است.

وی شرط لازم برای اجرای قانون را قاطعیت در اجرای آن برشمرد و اظهار کرد: ضمانت اجرای قانون در جامعه قاطعیت در برخورد و اجرای یک آن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهید محمدی برای حمایت از ناموس این کشور به شهادت رسید، گفت: نیروی انتظامی و آمران به معروف نباید اجازه دهند مجرمان در جامعه احساس امنیت کنند و به‌راحتی به ناموس این کشور تعدی صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ترویج خلاقیت در برخورد و پیشگیری از جرائم، اظهار کرد: امروز توجه به مراکز پژوهشی در برخورد خلاقانه با مجرمان در پیشگیری از جرم، واقعاً لازم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی  با اشاره به اینکه در برابر تمام حمایت‌هایی که در فضاهای مختلف از مجرمین صورت می‌گیرد بازهم ما شاهد امنیت و اقتدار در کشور هستیم، مطرح کرد: اگر به دنبال موفقیت هستیم، باید به دنبال نقد درونی باشیم و خودمان دلسوزانه ضعف‌ها را پیدا کنیم.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 30649