شناسه خبر:31962
1399/8/27 10:29:10

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی لرستان گفت: گیاه علوفه‌ای «ماشک» محصول جدیدی است که با وجود آنکه در شرایط دیم کاشت می‌شود بسیار مورد علاقه دام است در همین راستا برای گسترش کاشت این محصول در استان به افرادی که اقدام به کاشت این محصول کنند مقداری بذر رایگان داده می‌شود.

جواد صالحیان روز دوشنبه بیان کرد: اگر بتوانیم علوفه مورد نیاز دام‌های مختلف را در کشور و لرستان تولید کنیم می‌توانیم در آینده نزدیک جلوی بسیاری از مشکلات مانند تغییرات ناگهانی قیمت دام را بگیریم.

وی با بیان اینکه در لرستان علوفه‌هایی مانند جوف یونجه، شبدر کشت می‌شود، افزود: طی چند سال اخیر یک محصول علوفه‌ای جدید تحت عنوان گیاه ماشک نیز در استان کشت می‌شود.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی لرستان بیان کرد: این محصول به صورت دیم کاشت می‌شود و افرادی که آن را کاشته‌اند از برداشت و کیفیت بالای آن برای دام بسیار راضی بوده‌اند.

صالحیان با اشاره به اینکه کاشت این محصول در استان فعلا جانیفتاده است، تصریح کرد: علت اصلی این موضوع آشنا نبودن کشاورزان و قیمت بالای بذر آن است به طوریکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم بذر آن حدود 15 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: این محصول می‌تواند به تنهایی یا همراه با بذر جو کاشته شود و می‌تواند با توجه به اینکه دیم بوده نیاز دامداران لرستانی را برآورده کند. همچنین امسال برای گسترش کشت این محصول افرادی که اقدام به خریداری این محصول می‌کنند مقداری بذر رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

لازم به ذکر است که امسال سهمیه لرستان برای کاشت این محصول 2500 هکتار است.

شناسه خبر 31962