شناسه خبر:31997
1399/8/27 13:07:21
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

احداث باغ موزه دفاع مقدس کردستان ضروری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با تاکید بر لزوم ثبت ملی آثار و یادمان‌های دفاع مقدس، احداث باغ موزه در این بخش را ضروری برشمرد.

اسماعیل مریوانی با اشاره به لزوم حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: به منظور حفظ ارزش‌ها و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس لزوم احداث موزه‌ای به این منظور بسیار ضروری بوده و از اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: بسیاری از مناطق کردستان محل رشادت‌های مردان بزرگی در دوران دفاع مقدس بوده که لازم است با نصب المان این محل‌ها به نسل آینده به خوبی معرفی شوند

مریوانی با تاکید بر لزوم ثبت ملی آثار و یادمان‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: در سال 99 تعداد 6 اثر در این حوزه ثبت ملی شد که امید است با همکاری‌های بیشتر آثار متعدد دیگری نیز ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث موزه دفاع مقدس باید در نهایت دقت و به‌صورت کارشناسی شده گام برداریم و در این راستا از استان‌هایی که موفق عمل کردند نیز الگوبرداری شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، به منظور پیشبرد برنامه ایجاد موزه دفاع مقدس و نصب المان‌ها و یادمان‌ها آماده همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان هستیم.

شناسه خبر 31997