شناسه خبر:32016
1399/8/27 16:46:10

کارشناس ناظر بر اماکن عمومی معاون بهداشتی استان همدان اظهار کرد: سه سالن پرورش اندام واقع در منطقه سعیدیه و میدان عین‌القضات همدانی و یک سالن رزمی آموزش تکواندو شناسایی و پلمب شد.

افشین حولکی اضافه کرد: برخی از مسئولان سالن‌ها و مربیان ورزشی مدعی هستند که باید تا ساعت 18 فعالیت داشته باشندکه حتی درصورت تأیید این ادعا، شب گذشته پس از ساعت 18 از این سالن‌ها بازدید به‌عمل آمده و فعالیت داشتند.

وی اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سالن‌های ورزشی جزء مشاغل سطح و گروه چهار محسوب شده و نمی‌توانند در کل روز فعال باشند؛ هرچند برخی معتقدند که می‌توانند تا ساعت 18 فعالیت داشته باشند.

حولکی درباره چرایی قرار گرفتن این سالن‌های ورزشی در گروه چهار اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بالا بودن میزان سرایت در اماکن بسته و پُرتجمع، فعالیت این اماکن ضروری نبوده و بنابراین تصمیم به تعطیلی و جلوگیری از فعالیت این واحدها گرفته شد.

وی تأکید کرد: اغلب سالن‌های ورزشی در مکان‌هایی به شکل زیرزمین و بدون تهویه هوای مناسب، فعال هستند؛ همچنین با توجه به بالا بودن شمار ورزشکاران حاضر در سالن‌ها، افزایش شدت فعالیت بدنی در این اماکن و بالا رفتن شدت تنفس احتمال ابتلا به کرونا، انتقال بیماری به خانواده و سرایت آن به جامعه زیاد است.

کارشناس ناظر بر اماکن عمومی معاون بهداشتی استان همدان اظهار کرد: در یکی از سالن‌های پلمب‌شده تعداد زیادی از ورزشکاران بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در محیطی بسته درحال فعالیت بدنی بودند.

حولکی با بیان اینکه بیشترین گزارش و درخواست‌های مردمی درباره فعال بودن باشگاه‌های ورزشی است، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه 4030، تماس با 190 و شماره تلفن‌های مراکز بهداشت شهرستان‌ها، تخلف بهداشتی را گزارش کنند.

وی ادامه داد: پس از دریافت گزارش تخلف ابتدا صحت آن بررسی شده و پس از برخورد با فرد متخلف، موضوع گزارش می‌شود.

شناسه خبر 32016