شناسه خبر:32149
1399/8/29 15:30:17

رئیس انجمن سونوگرافی و رادیولوژی همدان با بیان اینکه باید تعرفه رادیولوژیست‌ها اصلاح شود، از لزوم خرید تجهیزات با ارز دولتی خبر داد.

علی‎احسان ‌صالح با بیان اینکه تعرفه‌های رادیولوژی نسبت به تورم افزایشی نداشته است، اظهار کرد: سال گذشته این تعرفه 10 تا 15 درصد افزایش داشت، درصورتی که با تورم هم‌خوانی ندارد.

وی بیان کرد: قیمت تجهیزات رادیولوژی شامل دستگاه سونوگرافی، سی‎تی‎اسکن و ام‎آرآی تقریباً از سال گذشته تاکنون سه تا چهار برابر شده، اما تعرفه ما 10 تا 15 درصد افزایش یافته که اگر با این روال پیش رویم، احداث مراکز جدید رادیولوژی و سونوگرافی مقرون به صرفه نیست.

رئیس انجمن سونوگرافی و رادیولوژی همدان با بیان اینکه امکان استهلاک وسایل وجود دارد و با این تعرفه‌ها امکان تعمیر نیست، افزود: دستگاه سونوگرافی را یک سال پیش 450 میلیون تومان می‌خریدیم، امروز باید یک میلیارد و 600 میلیون تومان خریداری کنیم که اگر هم آسیب ببیند، قبلا که با 100 میلیون تومان تعمیر می‌شد، امروز باید 300 میلیون تومان هزینه کرد.

وی با بیان اینکه از دولت که مسئول تعرفه‌گذاری است تقاضا داریم حداقل برای مراکزی که با تجهیزات فعال هستند فکری کند، خاطرنشان کرد: ارز دولتی برای خرید تجهیزات درنظر بگیرند و یا اینکه تعرفه‌ها پاسخگوی جایگزینی تجهیزات باشد.

صالح خاطرنشان کرد: اگر به این منوال پیش رویم، مراکز جدید قابل افتتاح و مراکز قبلی قابل تجهیز مجدد دستگاه‌ها نیستند که اگر امکان نوسازی و به‎روز کردن تجهیزات نباشد، بیمار ضرر می‌کند و چون خدمات نیست، رادیولوژیست هم مطمئناً ضرر خواهد کرد.

شناسه خبر 32149