شناسه خبر:32437
1399/9/4 17:50:16

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر گفت: آموزش از راه دور در بستر شبکه شاد روزبه‌روز باید تقویت شده و کیفیت آن ارتقا یابد.

محمدرضا بشری ظهر روز سه‌شنبه در کارگروه توانمندسازی دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری هدف از تشکیل کار‌گروه را بررسی علل اختلالات یادگیری در دانش‌آموزان ابتدایی و ارائه راهکارهای لازم برای درمان اختلالات یادگیری بیان کرد و افزود: افزود: این دانش‌آموزان ممکن است در یک یا دو حوزه خواندن، نوشتن و محاسبات ریاضی با اختلال و مشکل مواجه باشند که باید با ایجاد شرایط مناسب و برنامه‌ریزی مدون شناسایی و با اندیشیدن تدابیر صحیح درست‌ترین مسیر برای رفع این چالش فراهم آید.

وی گفت: کودکانی که دچار اختلالات یادگیری هستند، با روش مرسوم تعلیم و تربیت کودکان عادی قادر به یادگیری نیستند که نیاز به کمک‌های ویژه دارند، اما دراین‌بین چگونگی آموزش با توجه به زیست‌بوم جدیدی که در کشور به‌واسطه ویروس کرونا پدید آمده است، اهمیت دارد.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر با تأکید بر تشخیص به‌هنگام در راستای تسریع روند بهبودی توجه به دوره ابتدایی به‌ویژه پایه‌های اول و دوم را در این زمینه بااهمیت برشمرد و گفت: مدیران، معلمان و اولیا برای تشخیص، درمان و پیگیری اختلالات یادگیری نیاز به دانش‌افزایی بیشتری دارند و این امر برای کاهش آمار بالای مبتلا به اختلالات و عوارض جانبی ضروری است.

وی با تأکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار به‌صورت مجازی، ضد عفونی و گندزدایی فضای اداره، توزیع ماسک و دستکش بین همکاران را ازجمله اقدامات مهم در راستای مقابله باکرونا دانست.

این مقام مسئول افزود: اطلاع‌رسانی مداوم دستورالعمل‌ها، پیام‌های آموزشی بهداشتی در رابطه با روش‌های پیشگیری و مقابله با کروناویروس برای فرهنگیان و دانش‌آموزان، استمرار برگزاری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در مدارس، پیگیری روند آموزش منظم دانش‌آموزان براساس دستورالعمل آموزش‌وپرورش، از طریق برنامه‌های شبکه شاد در فضای مجازی، ازجمله برنامه‌های این اداره است.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان، مدارس و آموزشگاه‌ها تعطیل بوده و آموزش‌ها به روال گذشته به‌صورت مجازی و غیر حضوری است و حضور عوامل اجرایی و آموزشی به غیر از مسئولان حفاظت فیزیکی و سامانه الکترونیکی و فناوری در مدارس ضروری نیست، ضمن اینکه عوامل باید برای پاسخگویی به مسائل اداری به‌طور کامل در دسترس بوده و نحوه آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان را مدیریت و کنترل کنند.

وی با اشاره به اشکالات موجود در روند کنونی آموزش، خاطرنشان کرد: آموزش از راه دور در بستر شبکه شاد روزبه‌روز باید تقویت شده و کیفیت آن ارتقا یابد.

بشری با بیان اینکه کوچ کلاس‌های درس از مدرسه به فضای مجازی کار را برای آموزگاران و دبیران دشوار کرده است، گفت: از فعالیت‌های دلسوزانه و با اشتیاق معلمان و دبیران در آموزش دانش‌آموزان باخبر هستیم و زحمات ارزنده ایشان را ارج می‌نهیم.

وی بر ضرورت کار گروهی و همکاری کادر آموزشی مدارس تأکید کرد و افزود: رفع این چالش‌‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد و در شرایط کنونی باید با همکاری همه حلقه‌های زنجیره آموزشی، تهدید ایجادشده ناشی از کرونا به فرصتی برای تقویت زیرساخت‌های آموزش آنلاین و کسب تجربه‌های جدید در آموزش تبدیل شود.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر اظهار کرد: خلاقیت و ایده‌پردازی‌های جدید متناسب با شرایط حاضر نکته بسیار حائز اهمیتی است که بتواند هم بر کیفیت آموزش بیفزاید و هم شیوه‌های آموزش را آسان‌تر کنند.

شناسه خبر 32437