شناسه خبر:32451
1399/9/5 11:34:27

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هدررفت آب در 50 کیلومتر از خطوط انتقال آب شهر ایلام با اجرای پروژه ارتقای شبکه آبرسانی از سد چم گردلان به مرکز استان کاهش خواهد یافت.

احمد کرمی اظهار کرد: طرح ارتقای شبکه آبرسانی از سد ایلام (چم‌گردلان) به شهر ایلام با هدف تامین آب پایدار مرکز استان و افزایش ظرفیت خط انتقال از محل سد مخزنی تا شهر ایلام به طول 24 کیلومتر در حال اجراست.

وی ارتقای ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه‌خانه آب، جابجایی خط انتقال سد ایلام به طول سه کیلومتر از زیر منازل، تعویض خط انتقال از محل چشمه گل‌گل به شهر ایلام به دلیل فرسودگی به طول 26 کیلومتر را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: طرح ارتقای شبکه آبرسانی از سد چم‌گردلان به شهر ایلام منجر به اصلاح شبکه و کاهش هدررفت آب شرب در سطح شهر به طول 50 کیلومتر خواهد شد.

کرمی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 20 درصد اعلام کرد و یادآور شد: 77 میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح ارتقای شبکه آبرسانی از سد چم‌گردلان به شهر ایلام هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در ابتدای سال جاری 69 میلیارد ریال برای تکمیل نهایی این پروژه مورد نیاز است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: 895 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب خانگی در طول سه سال گذشته در سطح استان ایلام ایجاد شده که جمعیتی بالغ بر 205 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کرمی یادآور شد: هم‌اکنون یک هزار و 183 کیلومتر شبکه توزیع آب در استان ایلام وجود دارد که 276 هزار و 966 نفر را تحت پوشش داشته و 100 درصد جمعیت شهری استان از این شبکه برخوردار هستند.

شناسه خبر 32451