شناسه خبر:32499
1399/9/6 09:38:41
نماینده ولی فقیه در کردستان:

کمک به آسیب‌ دیدگان کرونا اولویت باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مردم و مسوولان، کمک به آسیب‌ دیدگان کرونا در شرایط سخت کنونی را در اولویت قرار داده و با حمایت‌های مادی و معنوی خود یاریگر ایشان باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در آیین آغاز اجرای مرحله سوم کمک مومنانه اظهار کرد: مردم می‌توانند با جمع‌آوری کمترین کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند یاری رسانند و مشکلات زیادی در زندگی آنها را رفع کنند.

وی با بیان اینکه مومن نمی‌تواند به شرایط زندگی برادر دینی خود بی‌توجه باشد اضافه کرد: توجه به قشر آسیب پذیر مورد تاکید دین و بزرگان دینی است و مردم مسلمان نباید از این امر مهم غافل باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: بودن شک هر خانواده‌ای افرادی نیازمند را در اطراف خود می‌شناسد که می‌توان به صورت مستقیم به یاری آنها شتافت و از آسیب بیشتر آنها جلوگیری کرد.

وی افزود: شیوع کرونا لطمات و صدمات زیادی در کشور ایجاد کرد و عده‌ای از دنیا رفتند اما در میان این اتفاقات ناگوار شاهد ثمراتی هم بودیم و رویش‌هایی هم وجود دارد که تلاش‌ها و زحمات کادر درمان در سراسر میهن اسلامی یکی از این رخدادها است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت شاهد خدمتگذاری مسوولان و زحمات آنها هستیم، تاکید کرد: همراهی مردم، صبر آنها و پیشقدم شدن جامعه برای کمک به آسیب دیدگان از دیگر ثمرات است.

حجت الاسلام پورذهبی گفت: در این مدت و با گسترش کرونا بسیاری از کسبه و مردم آسیب‌هایی دیدند اما چندین مرحله کمک‌های مومنانه در استان کردستان توزیع شده است که جای تقدیر دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان رسیدگی و توجه به محرومین را از دستاوردهای با ارزش‌ انقلاب اسلامی دانست که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید کرده‌اند.

سردار سیدصادق حسینی اظهار کرد: در شرایطی که بدلیل شیوع کرونا اقشار زیادی از جامعه آسیب دیدند و بسیاری شغل خود را از دست دادند و یا درآمد آنها محدود شده نیازمند کمک هستند.

 

وی یادآور شد: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضرورت کمک‌های مومنانه، به منظور تامین بخشی از نیازهای نیازمندان اقدام‌های برجسته ای در استان انجام شد البته سپاه با تمام توان بعد از رفع ویروس کرونا هم در کنار مردم قرار گرفت و از ظرفیت نهادهای انقلاب، خیرین و مردم و دستگاه‌های دولتی نیز برای این منظور بهره می‌گیریم.

سردار حسینی با اشاره به اینکه از برکات بسیج خدمت همه جانبه به مردم است و بسیج را می‌توان یک نعمت الهی دانست که به ملت ارزانی شده و باید شکرگزار آن بود، افزود: در مرحله سوم کمک‌های مومنانه از امروز 6 هزار و 252 بسته معیشتی و 700 بسته آموزشی فرهنگی میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه 114 سری جهیزیه برای نوعروسان تهیه شده که در هفته توزیع بسیج در استان خواهد شد، اضافه کرد: به کمک جهاد کشاورزی کردستان 2 هزار و 100 مترمربع زمین دیم در مسیر سد آزاد را آماده تبدیل به باغکردیم که 50 هزار تُن تولید میوه خواهد داشت.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید کرد: با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، 240 پنل خورشیدی برای کمک به محرومان و درآمدزایی این خانواده‌ها تهیه شده که به آنها اهدا می‌شود.

سردار حسینی گفت: در حوزه بهداشتی و مبارزه با کرونا طرح شهید سلیمانی در حال اجراست که گروه‌های پزشکی و پرستاری برای مهار گسترش ویروس به بیماریابی و کنترل آن در مناطق مختلف بویژه محلات حاشیه و روستاها اقدام می‌کنند.

شناسه خبر 32499