شناسه خبر:32534
1399/9/6 11:13:02

فرماندار قصرشیرین گفت: چهار سایت تخلیه و بارگیری موادسوختی در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در جوار مرز رسمی پرویزخان فعال است.

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مرز رسمی پرویزخان، اظهارکرد: پیرو پیگیری‌های استاندار کرمانشاه در خصوص مشکلات سایت‌های تخلیه و بارگیری مواد سوختی قصرشیرین امروز مجتبی خادمی مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به این شهرستان سفر کرد.

وی گفت: قصرشیرین شهرستانی با پتانسیل‌ها و کارکردهای اقتصادی است که می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند.

نماینده عالی دولت درقصرشیرین گفت: در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین چهار سایت تخلیه و بارگیری مواد سوختی احداث شده که برای فعالیت با مشکلاتی مواجه شدند و این سفر به منظور رفع موانع این سایت‌ها انجام شد.

تاتار اضافه کرد: در این سفر با توجه به نقش صادراتی شهرستان و اهمیت صادرات کالا از این مرز از نظر موافق مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای رفع موانع و مشکلات این سایت‌ها و فعالیت آن‌ها خبر داد.

وی گفت: 240 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش دولتی و بخش خصوصی برای اجرای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هزینه شده و اکنون این آمادگی را برای حضور سرمایه گذاران برای ایجاد سردخانه، انبار و صنایع تبدیلی داریم.

تاتار افزود: ابلاغ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، مصوبه هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی در سال 93 است که در مرحله نخست آن یک هزار و 335 هکتار زمین به این امر اختصاص یافت و هم اکنون از این مقدار، 300 هکتار آن طراحی و زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، فاضلاب و سایت شهری برای 122 هکتار از مجموع این 300 هکتار عملیاتی شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: در 122 هکتار زمین منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، عملیات تسطیح، محوطه سازی، راهسازی، احداث توقفگاه خودرو، آب، برق و فاضلاب، سایت مخازن سوختی، معابر و مجتمع اداری انجام شده است.

او ادامه داد: بخشی از سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه از سوی بخش خصوصی برای ایجاد سایت مخازن سوختی انجام شده که مرحله دوم آن نیز در دست اقدام است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می‌شود.

شناسه خبر 32534