شناسه خبر:32677
1399/9/9 12:48:21

رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان، «تعهد، تخصص و انقلابی‌بودن» را سه ویژگی بارز هنرمند بسیجی دانست و گفت: هنر هنرمندان دینی، انقلابی و بسیجی نشأت گرفته از مکتب علوی و مکتب حسینی است.

داود نیکنام رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور درباره جایگاه هنرمندان بسیجی در هنر معاصر به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: یکی از حوزه‌های بسیار مهم در هر جامعه فرهنگ و هنر است و در این وادی نقش ادیبان، شعرا و کلیه هنرمندان نقش بسیار مهمی در رشد هنر و فرهنگ دینی است.

او ادامه داد: هنر هنرمندان دینی، انقلابی و بسیجی نشأت‌گرفته از مکتب علوی و مکتب حسینی است، معتقدم هنرمند متعهد باید تولیدکننده افکار و اندیشه متعالی باشد و در مسیر ترویج و تکثیر تفکرات انقلابی جامعه را سیراب کند تا در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مصون باشیم.

رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: حضور پر رنگ انسان‌های متعهد و متخصص هنری در جامعه عزیزمان ایران الزامی است و این هنرمندان رسالت سنگینی بر عهده دارند؛ نیاز جامعه است که این عزیزان دست به کار شوند تا آموزه‌های ارزشمند دینی، انقلابی و انسانی را در جامعه تکثیر کنند.

خوشنویس کتیبه ضریح امام‌حسین(ع) تاکید کرد: هنر زیباترین، سریع‌ترین، تاثیرگذارترین و با نفوذترین وسیله انتقال مفاهیم انسانی و اسلامی است و بر پایه همین است که انسان را به سعادت می‌رساند.

* عملیاتی‌شدن برنامه‌ها بعد از کنترل کرونا

رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور همچنین درباره برنامه‌های انجمن گفت: متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی که در کل جهان وجود دارد، ما آن طور که باید و شاید نتوانستیم در این چند ماه گذشته برنامه‌های مدون و دقیقی داشته باشیم که از این بابت متأسفیم، ان‌شاءالله با خداحافظی ویروس منحوس کرونا در جهان، برخی از برنامه‌هایمان را عملیاتی خواهیم کرد و از این بابت امیدواریم خدای مهربان رحمت خودش را بر همه بندگانش بفرستد.

نیکنام در مورد ویژگی‌های هنرمند بسیجی تصریح کرد: معتقدم هنرمند بسیجی باید دارای سه ویژگی «تعهد، تخصص و انقلابی‌بودن» باشد، در اینصورت است که می‌تواند گام‌های بلند و مثمر ثمری را در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر سرزمین عزیزمان ایران اسلامی بردارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوعات مهم در عرصه فرهنگ و هنر، آموزش تخصصی و مستمر هنر برای علاقه مندان رشته‌های مختلف هنری و تربیت و پرورش استعداد‌های درخشان هنری در جهت به نمایش گذاشتن ارزش‌های اسلامی و انقلابی می‌تواند از ویژگی‌های یک هنرمند بسیجی و انقلابی باشد که سازمان بسیج هنرمندان کشور در این زمینه مسئولیت خطیر و سنگینی دارد.

شناسه خبر 32677