شناسه خبر:32986
1399/9/13 10:50:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آشامیدنی،‌آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از امحای بیش از 17 تن مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ مصرف گذشته خبر داد.

شهریار مستوفی اظهار کرد: طی دو ماه اخیر با تلاش مستمر کارشناسان نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو تعداد 504 قلم مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته با وزن 17 هزار و 820 کیلوگرم از برخی شرکت‌های پخش مواد غذایی کشف و توقیف شده بود پس از انجام مراحل قانونی معدوم شد.

وی ادامه داد: همچنین 161 قلم مواد غذایی و بهداشتی به وزن 19 هزار و 166 کیلوگرم نیز توقیف شده که سلامت این محصولات توسط کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در دست بررسی است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آشامیدنی،‌ آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: یکی از عوامل مهم تهدید کننده سلامت جامعه عرضه و مصرف مواد غذایی، ‌آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد است.

وی گفت: شهروندان باید هوشیار باشند که در هنگام خرید مواد غذایی و بهداشتی به تاریخ تولید و انقضاء محصولات و وضعیت ظاهری محصولات توجه جدی داشته و هرگونه مشکل در سطح فروشگاه‌های سطح عرضه را از طریق سامانه 190 به کارشناسان معاونت بهداشتی اطلاع دهند.

مستوفی افزود: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده مشکل در سطح شرکت‌های پخش و واحدهای تولیدی، با شماره تلفن شکایات 37106232 معاونت غذا و دارو تماس بگیرند.

 

شناسه خبر 32986