شناسه خبر:33061
1399/9/15 10:47:41

سپهرغرب، گروه خبر: بخشدار معمولان گفت: راه ارتباطی6 روستای این بخش از توابع شهرستان پلدختر بر اثر شدت بارندگی‌های اخیر مسدود شد.

سید حبیب‌الله موسوی اظهار کرد: راه‌های ارتباطی روستاهای زمگه‌سوخته، آقامحمد، ذق‌برفی، دوست‌محمد، چالابه نادعلی، یاسرطایی و همچنین مسیرکورشوراب علی‌شاه بخش معمولان بر اثر شدت بارندگی‌های شب گذشته به علت تخریب مسدود شد.

وی افزود: هم‌اکنون امکان تردد در مسیر دسترسی به این روستاهای محروم با 120 خانوار و 450 نفر جمعیت نیست و در مضیقه ارزاق عمومی قرار دارند.

بخشدار معمولان گفت: با توجه به اینکه راه‌های ارتباطی در این روستاها از بارندگی‌های اوایل هفته جاری دچار آسیب شد پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکل از طریق مدیریت بحران و راهداری انجام، اما اقدام عملی صورت نگرفت و در بارندگی‌های شب گذشته مشکل بیشتر و راه‌ها مسدود شد.

معاون فرماندار پل‌دختر گفت: بارش‌های شدید هفته گذشته موجب بالا آمدن آب و اختلال در جاده روستایی پلدختر– چم‌گردله و میدان بزرگ شد و منطقه دردیا با مشکل آب‌گرفتگی مواجه شد.

نادیا امرایی اظهار کرد: جاده پل‌دختر– خرم‌آباد شب چهارشنبه به علت بارندگی‌های شدید در سه نقطه آب‌تاف، پیچ گاوزرده و بابابهرام با ریزش سنگ از کوه مواجه شد که بلافاصله عوامل راهداری و شهرداری پل‌دختربه محل اعزام شده و این مسیرها را پاکسازی کردند.

وی افزود: همچنین شب گذشته بر اثر بارش‌های شدید منطقه آب تاف در جاده پل‌دختر– خرم‌آباد دچار آب‌گرفتگی شد که با تلاش عوامل راه‌داری مسیر بازگشایی شد.

معاون فرماندار پل‌دختر گفت: بارش‌های شب گذشته همچنین در سطح روستاهای شهرستان برخی معابرروستای چم‌مهر و یک واحد مسکونی در روستای بابازید را دچار آب‌گرفتگی کرد که بخشدار مرکزی، رئیس جمعیت هلال احمر و نیروهای این جمعیت جهت رفع مشکل و کمک به اهالی در محل حضور پیدا کردند.

وی افزود: هم‌اکنون تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان پل‌‌دختر باز است، اما رانندگان با توجه به بارش‌های شدید، سست شدن خاک و احتمال ریزش سنگ در محور پل‌دختر-خرم‌آباد که تنها برای ترددهای محلی است، با احتیاط رانندگی کنند.

امرایی یادآورشد: 4 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان شامل پل‌دختر-خرم‌آباد،پل‌دختر -اندیمشک و پل‌دختر- پل‌زال برای رصد حوادث احتمالی مستقر شدند.

شناسه خبر 33061