شناسه خبر:33223
1399/9/18 09:53:39

سپهرغرب، گروه خبر: جشنواره تئاتر استان همدان روز دوشنبه و در دومین روز فعالیت، نمایش‌های «کافه تریا» و «کاش چشم نمی‌دید» را به روی صحنه برد و این رویداد برای علاقه‌مندان به‌صورت زنده در فضای مجازی (اینستاگرام) پخش شد.

در سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان همدان که از 16 آذرماه آغاز شده، قرار است هشت نمایش برگزیده تا بیستم ماه جاری در نوبت صبح و عصر از طریق فضای مجازی اجرا شود.

نمایش 90 دقیقه‌ای «کاش چشم نمی‌دید»، ساعت 11 صبح امروز به‌صورت مجازی و از طریق لایو اینستاگرام پخش شد.

این نمایش در ترکیبی از تقلیدچی‌ها داستان قتل امیرکبیر را روایت می‌کند که «جرقه»، «امین‌الخزینه»، «مبصرالخزینه»، «رکن‌الخزینه»، «کاشف‌الخزینه»، «ماه‌نساء» و «آقابالاخان» شخصیت‌های این داستان هستند.

مرتضی تحصیلی، سیدمهرداد کاووسی‌حسینی، امید نوعی‌شاد، امیرحسین فاطمی، امین فعله‌گری، ملیکا محمدی، امید خدابنده‌لو و پگاه معصومی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «کاش چشم نمی‌دید» را مهدی صفاری‌نژاد نوشته و فرزاد لباسی نیز آن را گارگردانی کرده است.

سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان همدان در نوبت عصر هم علاقه‌مندان به این هنر اصیل را به تماشای «کافه تریا» دعوت کرد.

«کافه تریا» داستان چند شخصیت به نام‌های رضا، ترمه، طلا، جهان و قریشی را روایت می‌کند که در یک کافه مشغول به‌کار هستند و هریک با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در جریان داستان اتفاقاتی که روی می‌دهد، نمایش را به سمت یک درام جنایی پیش می‌برد.

نویسنده نمایشنامه «کافه تریا» فرهاد لباسی است و مرتضی عبداللهی نیز کارگردانی این اثر را برعهده دارد.

به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی آیین پایانی جشنواره تئاتر استان همدان در روز 20 آذرماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و نمایش‌ها از طریق صفحه اینستاگرام به نشانی Hamedan.farhang@ و صفحه http://Aparat.com/hamedan.farhang در آپارات به‌صورت زنده پخش می‌شود.

تماشاگران تا 24 ساعت پس از هر اجرا فرصت دارند تا در نظرسنجی که در استوری همین صفحه قرار داده می‌شود، شرکت کرده و براساس میزان رضایتمندی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

میزان رضایت‌مندی مردم از نمایش‌های جشنواره براساس سه معیار خوب، متوسط و ضعیف ارزیابی و نمایشی که بیشترین آرای مخاطبان را به خود اختصاص دهد، به‌عنوان نمایش برتر از دیدگاه مردم معرفی می‌شود.

شناسه خبر 33223