شناسه خبر:33241
1399/9/18 10:32:23
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد؛

اخذ مجوز اعتبار برای سه پروژه راه‌سازی لرستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از اخذ مجوز اعتبار برای سه پروژه راه‌سازی ازنا - شازند، خرم‌آباد - نورآباد و خرم‌آباد - کوه دشت خبر داد.

رضا خالقی در سخنانی از اخذ مجوز اعتبار از ظرفیت‌های ماده 56 قانون الحاقی بودجه برای پروژه‌های مهم و اولویت‌دار راه‌های استان خبر داد.

وی، اظهار داشت: پروژه‌های اصلی و اولویت‌دار اداره کل راه و شهرسازی لرستان در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها که دارای مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و سفر ریاست جمهوری و بعضاً اولویت‌های مندرج در برنامه جهش تولید کشور هستند شامل احداث باند دوم محور ازنا - شازند، احداث و تکمیل باند دوم محور خرم‌آباد- نورآباد (کریدور بزرگراهی غرب کشور) و احداث و تکمیل باند دوم خرم‌آباد - کوه دشت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بابیان اینکه این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند و با توجه به پرتردد و حادثه‌خیز بودن آن‌ها و سطح خدمات‌دهی جز پروژه‌های اصلی و اولویت‌دار مطرح شدند، تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار لرستان موفق به اخذ مجوز اعتبار از ظرفیت‌های ماده 56 قانون الحاقی بودجه برای پروژه‌های فوق شدیم که خوشبختانه موافقت اصولی موردنیاز از ناحیه سازمان برنامه‌وبودجه کشور اعلام و تأییدشده است.

خالقی، گفت: بر همین اساس برخی از بانک‌ها شامل بانک ملی، سپه و رفاه اعلام آمادگی کردند که بخش مهمی از اعتبار موردنیاز برای تکمیل باقی‌مانده عملیات اجرایی طرح‌های مذکور در قالب تسهیلات بانکی و با ضمانت سازمان برنامه‌وبودجه کشور تأمین و پرداخت شود.

وی، عنوان کرد: در صورت نهایی شدن این موضوع بدین طریق، تا نیمه اول سال آینده عمده عملیات اجرایی پروژه‌های فوق تکمیل و به پایان خواهد رسید.

شناسه خبر 33241