شناسه خبر:33308
1399/9/19 10:38:41

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: سامانه گرمسیری به‎عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه آب و خاک در ایلام نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است.قاسم سلیمانی‎دشتکی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری هشت طرح و پروژه برق‌رسانی و آب‎رسانی در استان که به‎صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر نیرو با اعتباری بالغ‎بر 117 میلیارد تومان انجام شد، با اشاره به این مهم که ایلام یک استان مرزی و دارای قابلیت‌های بسیار بالایی در حوزه آب و همین‎طور تولید برق است، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان بیش از 140 میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب برای طرح‌های آب شرب و تصفیه‎خانه‌های فاضلاب در استان اعتبار جذب شده است.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف اراضی بالادست سد سیمره شد و گفت: بعد از مدت‌ها از سیل فروردین‎ماه سال 98 هنوز این اراضی تعیین تکلیف نشده و پرداخت خسارات و یا تملک آن‎ها به‎صورت کامل انجام نشده است.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: در بحث آب‎رسانی به زمین‌های زراعی و احیای اراضی کشاورزی اقدامات بسیار ارزشمندی از طرف وزارت نیرو در استان ایلام صورت گرفته است.

استاندار ایلام ابراز کرد: در این میان می‌توان به طرح احیای اراضی کشاورزی در شهرستان دهلران و آب‎رسانی به 20 هزار هکتار در عین خوش، فکه و دشت عباس اشاره کرد.

سلیمانی‎دشتکی اظهار کرد: طرح سامانه گرمسیری به‎عنوان یکی از مهم‎ترین طرح‌های حوزه آب و خاک در ایلام نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: طرح سامانه گرمسیری به‎عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه آب و خاک در ایلام نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه هنوز در بیش از 17 هزار هکتار از 30 هزار هکتار این طرح لوله‎گذاری انجام نشده است، اذعان کرد: امسال حدود 550 میلیارد تومان به تکمیل این طرح اختصاص پیدا کرده و در بودجه سال 1400 نیز با پیگیری‌ها و تلاش‌های استان و وزارتخانه 450 میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص یافته است.

 

شناسه خبر 33308