شناسه خبر:33432
1399/9/22 09:52:12

سپهرغرب، گروه خبر: کارآفرین ایلامی توانسته برای نخستین‌بار در ایران سامانه‌ای را طراحی کند که می‌تواند ماشین‌آلات مرتبط با نخاله‌های ساختمانی را مدیریت کرده و آن را به‌عنوان نخستین نسخه آزمایشی در شهرداری ایلام به اجرا برساند.

امروزه با افزایش روزافزون جمعیت در شهرها و با گسترش ساخت‌وسازهای عمرانی، ساختمانی و نیز تخریب و مرمت بناهای عمرانی و ساختمان‌ها، میزان تولید نخاله‌های ساختمانی به شکل چشمگیری درحال افزایش است که درصورت بی‌توجهی به آن، شاهد بروز خطرات جدی در تمام حوزه‌ها در سطح استان خواهیم بود.

به‌جا ماندن پسماندهای ساختمانی معضلات زیادی را ازجمله آلودگی‌های زیست‌محیطی، بدمنظره شدن فضای شهر (آلودگی‌های دیداری)، مرگ‌ومیر افراد و یا بروز حادثه برای آن‌ها در اثر برخورد اتومبیل‌ها با نخاله‌های ساختمانی موجود در معابر (مخصوصاً در تاریکی شب)، در پی دارد.

در ایران و دیگر کشورهای درحال توسعه پسماندهای ساختمانی و ضایعات عملیات‌های عمرانی، بخش عمده‌ای از پسماندهای شهری را به خود اختصاص می‌دهند و علاوه‌بر هزینه‌های بسیار زیاد برای دفع آن، عواقب نامطلوبی را نیز بر محیط‌زیست دارند.

شرکت آسو صنعت سپنتا ایلام توانسته برای نخستین‌‌بار در ایران یک سامانه هوشمند مدیریت جامع کنترل ماشین‌آلات مرتبط با حوزه نخاله‌های ساختمانی و عمرانی به‌صورت یک سیستم یکپارچه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه دهد.

اجرای نسخه آزمایشی سیستم در شهرداری ایلام

کارآفرین و مدیرعامل شرکت آسو صنعت سپنتا گفت: این سیستم به‌عنوان نخستین نسخه آزمایشی با عقد قرارداد یک‌ساله در شهرداری ایلام درحال اجرا است.

سجاد نظری افزود: این سیستم شامل نرم‌افزار و داشبورد مدیریتی از راه دور و نیز سخت‌افزاری مجهز به سیستم RFID و دوربین هوشمند پلاک‌خوان است که توانسته نقش مهمی را در کاهش آلودگی‌ها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آسو صنعت سپنتا به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: تشکیل پرونده دیجیتال برای تمام شهروندان جهت انجام عملیات‌های خاک‌برداری، تشکیل پرونده الکترونیکی برای تمام رانندگان حومه شهری و کنترل ناوگان حمل‌ونقل در حوزه زباله‌های شهری ازجمله مزیت‌های این سامانه است.

وی ادامه داد: همچنین نوبت‎دهی هوشمند پیمانکاران در حوزه خدمات شهری و استفاده از سیستم یکپارچه الکترونیکی جهت جلوگیری از پسماندهای کاغذی، از مهم‎ترین مزایای مثبت این طرح است.

 

شناسه خبر 33432