شناسه خبر:33500
1399/9/23 09:58:44

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از کشت 200 هکتاری گیاهان دارویی در روستای حسین‌آباد عاشوری این شهرستان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، مهدی محمدی گفت: امسال 200 هکتار گیاهان دارویی در روستای حسین‌آباد عاشوری با مشارکت مردم کاشته می‌شود و منابع طبیعی تأمین بذر این گیاهان را برعهده دارد.

وی افزود: بذرپاشی مراتع و کشت گیاهان دارویی کمک به حفظ بیشتر آب در خاک، کاهش فرسایش خاک و سودآوری برای روستاییان و مردم با تأمین بخشی از گیاهان دارویی مورد نیازشان را دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال 100 هکتار با 260 میلیون تومان اعتبار درخت‌کاری هم در این شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهار گونه‌های کشت‌شده در این طرح را سنجد، ارژن، زرشک، داغداغان، نسترن، سماق و بنه زالزالک عنوان کرد.

محمدی اضافه کرد: در اجرای این طرح علاوه‌بر استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه از روش‌ها و شیوه‌های نوین علمی و دانش بومی استفاده شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان بهار 31 هزار و 500 هکتار اراضی ملی داریم که امسال علاوه‌بر این طرح‌ها، کپه‌کاری و عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع هم انجام می‌شود.

 

شناسه خبر 33500