شناسه خبر:33501
1399/9/23 10:01:20
در راستای مهار سیلاب‌ها و حفظ آب‌وخاک؛

وجود 24000 سازه آبخیزداری در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: 24 هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری در استان همدان برای مهار سیلاب‌ها و حفظ آب‌وخاک وجود دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: 24 هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری در استان برای مهار سیلاب‌ها و حفظ منابع حیاتی آب‌وخاک ایجاد شده است.

اسفندیار خزائی با اشاره به اهمیت اجرای عملیات آبخیزداری، بیان کرد: برای جلوگیری از سیلاب، بالا بردن نفوذ آب در خاک و افزایش پوشش گیاهی در مراتع اجرای طرح‌های آبخیزداری را در 40 حوزه آبخیز استان اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح‌های آبخیزداری 50 هزار هکتار از عرصه‌های استان را دربرمی‌گیرد، ادامه داد: امسال هم طرح‌های آبخیزداری در اراضی ملی استان با انجام بند‌های ملاتی، خشکه‌چین و گابیونی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان 25 میلیون متر مکعب آب پشت بند‌ها ذخیره و با تأخیر جذب زمین شد و نقش مؤثری در حفظ دو منبع پایه آب‌وخاک استان دارد.

خزائی بیان کرد: امسال نیز 30 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده که خوشبختانه پیشرفت خوبی نیز در اجرای این طرح‎ها در استان صورت گرفت است.

وی ادامه داد: بند‌های رسوب‌گیر و کنترل رسوب، عملیات بیولوژیکی و عملیات حفاظتی با هدف کنترل سیل و فرسایش، رسوب و افزایش تولید علوفه در تمامی شهرستان‌های استان همدان اجرا شده است.

 

شناسه خبر 33501