شناسه خبر:33603
1399/9/24 11:09:52

سپهرغرب، گروه ورزشی: رییس هیئت جودو استان کردستان تعداد ورزشکاران ثبت شده در سامانه فدراسیون جودو را هزار و 300 نفر ذکر کرد.

جلال کرمی اظهار کرد: علیرغم اینکه جودو در ظاهر ورزش خشنی است اما ورزش بسیار زیبایی است که برای همه افراد جامعه کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: این رشته دارای ریزه‌کاری‌های فنی و زیبایی‌های بسیاری است و دفاع شخصی یکی از زیرمجموعه‌های جودو است.

کرمی یادآور شد: جودو دارای سیستم تکنیکی و فنونی از جمله فنون پرتابی سرپا و فنونی در خاک است.

به گفته رئیس هیئت جودوی استان کردستان، فنون سرپا که با آموزش‌های اولیه به هنرجو آموزش داده می‌شود که چگونه هنگام فرود آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: در فنون خاک با استفاده از مسدودکردن شریان و تنفس می‌تواند حریف را تا حد بیهوشی و تسلیم کردن برد و نیز با قفل و بند کردن آرنج حریف با حفظ سلامت و رعایت نکات ایمنی حریف را به کنترل خود درآورده و او را تسلیم نماید.

کرمی با اشاره به اینکه کردستان از پتانسیل‌های مناسبی برای رشد جودو برخوردار است، اظهار کرد: قهرمانان ارزنده‌ای در رده‌های مختلف در در این رشته درخشیده‌اند.

رئیس هیئت جودو استان کردستان تعداد ورزشکاران ثبت شده در سامانه فدراسیون جودو را هزار و 300 نفر ذکر کرد.

وی همچنین تعداد نونهالان دارای شناسنامه ورزشی و ثبت شده استان کردستان در سامانه فدراسیون را 325 نفر ذکر کرد.

کرمی رشد و توسعه جودو استان را مرهون توجه به شهرستان‌ها و فراهم کردن امکانات ورزشی در روستاها دانست و گفت: با کشف استعدادهای ورزشی می‌توان به پیشرفت این ورزش در استان کمک کرد.

وی این ورزش را نیازمند تشک تمرینی خاص تاتامی و لباس جودو دانست و گفت: گران بودن تشک تاتامی یکی از مشکلات این ورزش است، بطوریکه هزینه خرید یک تخت تاتامی تمرینی 80 میلیون تومان است.

کرمی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی در میان بانوان علاقمندان خاص خود را دارد اظهار کرد: بانوان جودوکار در شهرستان‌های سنندج، قروه و مریوان فعال هستند و در مسابقات قهرمانی کشوری موفق به کسب عنوان اول و نشان طلا و نیز برنز شده‌اند.

رئیس هیئت جودوی استان کردستان یادآور شد: مربیان و داوران رشته ورزشی جودو کردستان در سطح کشوری و فدراسیون مطرح هستند.

وی برگزاری چهار دوره مسابقات کشوری در رده نونهالان پسران و دختران در کشور و برگزاری اردوهای مختلف و حضور ورزشکاران در اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری را از برنامه‌های هیئت جودو استان در سال گذشته بیان کرد.

به گفته کرمی، شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز، بانه، کامیاران، قروه و بیجار دارای هیئت جودو هستند.

 

شناسه خبر 33603