شناسه خبر:33648
1399/9/25 09:59:09

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین قرارگاه مطالبه‌گری دانشجویی شهید احمدی‌روشن در همدان با بیان اینکه ظاهراً طرح جامع شهری همدان عمیقاً کارشناسی نشده و یا با فشارهای سیاسی درحال تصویب است، گفت: قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی‌روشن با کمک دستگاه‌های نظارتی این موضوع را تا حصول نتیجه به‌جد دنبال خواهد کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از قرارگاه شهید احمدی‌روشن، عرفان احسانی اظهار کرد: قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی‌روشن با توجه به مسائل بنیادی و ریشه‌ای که در استان همدان وجود دارد، به‌طور جداگانه با نگاه تخصصی و علمی به هریک از موضوعات می‌پردازد و مطالبات اصلی مردم را تا حصول نتیجه از مسئولین ذی‌ربط پیگیری می‌کند.

وی در همین راستا گریزی به مسئله طرح جامع شهری زد و گفت: درخصوص این مسئله، هسته مرکزی قرارگاه طی یک ماه گذشته اقدام به بررسی موضوع کرده که شامل دیدار با اساتید دانشگاهی، اعضای شورای شهر و برخی مطلعین بوده و نتیجه پیگیری‌ها و جلسات حاکی از آن است که ظاهراً این طرح عمیقاً کارشناسی نشده و با فشارهای سیاسی درحال تصویب است.

جانشین قرارگاه مطالبه‌گری دانشجویی شهید احمدی‌روشن در همدان به طرح چند سؤال در این زمینه پرداخت و افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان همدان طی قراردادی تهیه طرح جامع شهر همدان را به شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس محول کرد، حال سؤال اساسی این است که به چه علت به همین شرکت مهندسین مشاور طراحی سه ورودی شهر همدان و طرح ساختاری راهبردی داده شده است؟

وی با بیان اینکه آیا شرکت ذی‌صلاح دیگری وجود نداشته یا نگاه شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس به مسائل عمیقاً علمی و کارشناسی است؟ گفت: طبق گفته کارشناسان پیش‌نیاز هرگونه توسعه کالبدی، توسعه اقتصادی شهر بوده، اخیراً در شهر همدان کدام زیرساخت اقتصادی بنیادین ایجاد شده که تصمیم به رشد شهر گرفته شده است؟

احسانی بیان کرد: مگر نه این است که مدیریت شهری برای تکمیل پروژه‌های نه‌چندان بزرگ هم با مشکلات جدی در حوزه تأمین مالی مواجه می‌شود؟ مگر غیر از این است که صنعت کشاورزی همدان که از قدیم‌الایام به‌عنوان موتور محرک اصلی اقتصادی شهر بود، ویران شد و جای خود را به آپارتمان داد؟ طبق نظر کارشناسان این شکل از توسعه، به حاشیه‌نشینی گسترده منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظاهراً مسئولین مربوطه تعدیل قیمت مسکن را بهانه این توسعه‌های بدون برنامه کرده‌اند، اضافه کرد: درخواست روشن قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی‌روشن آن است که مؤلفه‌های اساسی رشد قیمت مسکن در شهرها را بیان کنند و بفرمایند در راستای کاهش قیمت مسکن چه اقداماتی انجام داده‌اند.

جانشین قرارگاه مطالبه‌گری دانشجویی شهید احمدی‌روشن در همدان گفت: برداشت ما این است، تا زمانی که سوداگری مسکن در شهر همدان حرف نخست را می‌زند، چه شهر توسعه پیدا بکند و چه نکند، نه‌تنها قیمت مسکن تغییرات چشمگیری نخواهد داشت، بلکه اراضی اضافه‌شده هم دستخوش سوداگری‌های افراد سودجود خواهد شد.

وی اظهار کرد: علت اصلی معاملات اراضی پیرامون محدوده شهر در چندماه اخیر چیست؟ چه افرادی مطلع هستند کجا قرار است به شهر اضافه شود و با معاملات یک‌شبه میلیاردر می‌شوند؟

احسانی با بیان اینکه قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی‌روشن با کمک دستگاه‌های نظارتی این موضوع را تا حصول نتیجه به‌جد دنبال خواهد کرد، گفت: سؤالات زیادی از این طرح در حوزه کارشناسی مطرح است که به مرور بیان شده و توسط این قرارگاه با جدیت تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.

شناسه خبر 33648