شناسه خبر:33660
1399/9/25 10:30:03

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بیجار گفت: دولت برای اجرای کارهای عمرانی، خدماتی و فرهنگی در بخش چنگ الماس، بخش مرکزی و گازرسانی به روستاهای این شهرستان بیش از 400 میلیارد ریال پروژه تعریف کرده و به بهره‌برداری رسانده است.

علی‌اکبر ورمقانی روز دوشنبه اظهار کرد: در سه‎ساله اخیر در بخش چنگ الماس از محل اعتبارات دهیاری‌ها جهت اجرای عملیات جدول‎گذاری روستاها به متراژ 23 هزار متر 20 میلیارد ریال و برای زیرسازی، تسطیح و بهسازی معابر روستایی به متراژ 40 هزار متر مربع 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: آسفالت خیابان‎ها و معابر تعدادی از روستاهای سطح بخش که عملیات زیرسازی در آن‌ها صورت گرفته به متراژ 25 هزار متر مربع با همکاری بنیاد مسکن شهرستان، اجرای پروژه جمع‌آوری و دفع فاضلاب روستاهای سطح بخش به میزان تقریبی 110 هزار متر با اعتبار 30 میلیارد ریال و همچنین ساخت 10 دهنه پُل در سطح روستاهای بخش با اعتبار دو میلیارد ریال انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه برای عملیات اصلاح شبکه آب شرب چهار روستای سطح بخش چنگ الماس از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به متراژ دو هزار متر مربع اقدام شده است، تأکید کرد: برای خرید، تعمیر و نگهداری وسایل و تجهیزات پارک کودک، نصب سطل زباله و سامان‌دهی جایگاه دفع پسماند در روستاهای سطح بخش چنگ الماس پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: برای شن‌ریزی و بهسازی مسیرهای روستایی با اعتباری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال و انجام کارهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در سطح بخش با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال با همکاری شوراهای شهرستان، بخش و روستا و دهیاران روستاهای بخشداری چنگ الماس هزینه شده و به بهره‌برداری رسید.

ورمقانی با اشاره به اینکه در بخشداری مرکزی هم طی مدت مشابه اجرای عملیات جدول‌گذاری روستاهای سطح بخش به متراژ 25 هزار متر با اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت، یادآورد شد: زیرسازی، تسطیح و بهسازی معابر روستاهای سطح بخش از محل اعتبارات دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری به متراژ 80 هزار متر مربع با اعتباری بالغ‌بر 20 میلیارد و 600 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: آسفالت خیابان‌ها و معابر تعدادی از روستاهای سطح بخش که عملیات زیرسازی در آن‌ها صورت گرفته بود به متراژ 16 هزار متر مربع با همکاری بنیاد مسکن و اجرای پروژه جمع‌آوری و دفع فاضلاب روستاهای تابعه بخش با طول بیش از 22 هزار متر با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال اجرایی شد.

فرماندار بیجار گفت: ساخت چهار دهنه پُل در سطح روستاهای بخش با اعتبار دو میلیارد و 250 میلیون ریال و خرید لوله و اتصالات و عملیات اصلاح شبکه آب شرب سه روستای سطح بخش به متراژ هفت هزار و 500 متر لوله‌گذاری و نیز خرید، تعمیر، نگهداری وسایل و تجهیزات پارک کودک، نصب سطل زباله و سامان‌دهی جایگاه‌های دفع پسماند در روستاهای سطح بخش مرکزی با اعتباری بیش از دو میلیارد ریال انجام شده است.

ورمقانی با اشاره به شن‌ریزی و بهسازی مسیرها و معابر روستایی با اعتبار یک میلیارد ریال، یادآور شد: انجام کارهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در سطح بخش با اعتبار 500 میلیون ریال توسط شوراهای شهرستان، بخش و روستاها و دهیاران توسط بخشداری مرکزی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: طی سه سال اخیر در بحث گازرسانی به مردم شهرستان بیجار تعداد 29 روستا به جمع روستاهای دارای گاز افزوده شد و کار گازرسانی به 16 روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

ورمقانی با بیان اینکه تعداد 37 واحد صنعتی در راستای مصوبات شورای اقتصاد با اجرای 195 کیلومتر خط شبکه از نعمت گاز بهره‌مند شدند، افزود: با نصب دو هزار و 710 علمک، تعداد خانوار گازدار شهرستان به سه هزار و 50 خانوار افزایش یافت.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه اعتبار هزینه‌شده در این موارد بیش از 330 میلیارد ریال است، گفت: درمجموع 166 روستای شهرستان با ضریب نفوذ 89 درصد و 100 درصد خانوارهای ساکن در پنج شهر تابعه به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

شناسه خبر 33660