شناسه خبر:33812
1399/9/27 11:00:38

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در آستانه شب یلدا اگر مردم سهل‌انگاری کنند با دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها، قطعا باید منتظر پیک چهارم بیماری در نیمه دوم دی‌ماه باشیم.

محمودرضا مرادی در جلسه قرارگاه استانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهارکرد: با همکاری مردم و مساعدت مجموعه مدیریتی استان خوشبختانه وضعیت بیماری نسبت به چند هفته پیش سیر نزولی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کووید در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی کاهش یافته و سعی ما بر این است که کل بیماران در بیمارستان‌های گلستان و فارابی متمرکز شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در آستانه شب یلدا اگر مردم سهل‌انگاری کنند و پروتکل‌ها را رعایت نکنند با دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها قطعا باید منتظر پیک چهارم بیماری در نیمه دوم دی‌ماه باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون 24 هزار و 405 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و یک‌هزار 389 نفر فوت شده‌اند.

مرادی تصریح کرد: هم‌اکنون 304 بیمار با تشخیص معیارهای قطعی PCR بستری که 91 نفر از آنان در بخش‌های ویژه بستری و 24 نفر نیز اینتوبه هستند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته متاسفانه 6 نفر جان خود را از دست دادند، که یک روند کاهشی دارد، متوسط مرگ در هر روز در آبان‌ماه 13 نفر و در آذرماه 9 نفر بوده است.

شناسه خبر 33812