شناسه خبر:33824
1399/9/27 11:28:20

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت کبدی استان کرمانشاه از احتمال بازگشت دوباره تیم کبدی کرمانشاه به رقابت‌های لیگ برتر خبر داد.

مختار صیدی، بااشاره به حضور سال گذشته تیم کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر کبدی، اظهار کرد: هرچند هفته‌های ابتدایی این رقابت‌ها را باتوجه به بازیکنان خوبی که در اختیار داشتیم خوب شروع کردیم، اما در ادامه چون پولی به تیم تزریق نشد، بازیکنان شاخص تیم کم کم جدا شدند.

وی تصریح کرد: همین مسئله باعث شد تا نتوانیم نتایجی خوبی در ادامه رقابت‌ها بگیریم و در نهایت از بین هشت تیم حاضر در جایگاه هفتم قرار گرفتیم و به لیگ دسته اول سقوط کردیم.

رئیس هیئت کبدی استان از احتمال حضور دوباره تیم کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر کبدی خبر داد و افزود: اخیرا رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون پیشنهاد افزایش تیم‌های لیگ برتری کبدی را به 10 تیم داده اند و تا حدود 80 درصد این احتمال وجود دارد که این پیشنهاد اجرایی شود که با اجرایی شدن آن تیم ما کماکان در رقابت‌های لیگ برتر خواهد ماند.

وی متذکر شد: حتی اگر این پیشنهاد هم اجرایی نشود، امکان دارد یکی از تیم‌ها به دلیل نداشتن اسپانسر انصراف بدهد که دراینصورت ما دوباره در لیگ برتر خواهیم بود.

صیدی با بیان اینکه تیم کبدی کرمانشاه برای حضور در لیگ برتر به حداقل 200 میلیون تومان بودجه نیاز دارد، عنوان کرد: درصوتی که این بودجه با کمک اسپانسرها تامین شود، می‌توانیم از نام کرمانشاه در کبدی ایران دفاع کنیم و با بکارگیری بازیکنان شاخصی که در این رشته داریم، روی سکو برویم.

وی در ادامه درخصوص حضور تیم کبدی بانوان کرمانشاه هم در رقابت‌های لیگی عنوان کرد: سال 1395 شیرازه تیم کبدی بانوان کرمانشاه به دلیل حواشی زیادی که در این تیم بود، به هم ریخت. بنابراین برای تشکیل یک تیم کبدی بانوان دوباره از پایه شروع کردیم و مرحله به مرحله روی استعدادهایی که در این رشته داشتیم کار شد تا اینکه سال گذشته در قالب یک تیم یکدست و خوب در رقابت‌های لیگ دسته اول شرکت کردند.

رشد 70 درصدی دعوت از کبدی کاران کرمانشاهی به اردوهای تیم ملی

وی در ادامه این گفت و گو به اتمام دوره ریاستش در هیئت کبدی استان اشاره کرد و گفت: چهارسال پیش زمانی که هیئت را بدست گرفتم به نسبت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این رشته در استان، جایگاه خوبی در کشور نداشتیم و در رده هشتم بودیم.

رئیس هیئت کبدی استان افزود: طی این مدت با همراهی و همکاری جامعه کبدی استان و برنامه ریزی‌هایی که در اعزام ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، استعدادیابی و... اجرا کردیم، توانستیم این جایگاه را طی چهارسال به سوم کشور برسانیم و در بین هیئت‌های استانی هم جزو هیئت‌های برتر شدیم.

وی در ادامه از افزایش دعوت از کبدی‌کاران کرمانشاهی به اردوهای تیم‌های ملی خبرداد و اظهارکرد: طی این مدت هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان رشد 70 درصدی دعوت به اردوهای تیم‌های ملی کبدی را داشته ایم.

صیدی افزود: امسال هم هرچند که هنوز اردوهای ملی رشته‌های کبدی و سرکل کبدی شروع نشده، اما برای اردوهای کبدی ساحلی که از حدود یک ماه پیش برپا شده، شش کبدی کار کرمانشاهی به اردوها دعوت شدند.

ضعف زیرساخت‌های کبدی در کرمانشاه

وی درادامه به تشریح وضعیت زیرساختی سه رشته کبدی استاندارد، سرکل کبدی و کبدی ساحلی دراستان طی دوره ریاستش پرداخت و گفت: متاسفانه ما برای هیچکدام از این سه رشته در استان زیرساختی نداشتیم. طی این چندسال رایزنی و پیگیری‌های زیادی را انجام دادم تا اینکه در نهایت توانستیم یک سالن در حال ساخت را برای کبدی استاندارد از اداره کل ورزش و جوانان بگیریم.

رئیس هیئت کبدی استان یادآورشد: خوشبختانه این سالن ورزشی پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد و به گفته مسئولین ورزش استان تا پایان سال آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: برای رشته سرکل کبدی هم به زمین چمن نیاز است و از آنجایی که احداث زمین چمن هزینه‌های زیادی می‌خواهد، دراین مدت با هماهنگی هیئت فوتبال از چمن مجموعه‌های ورزشی مختلف استان استفاده کردیم.

صیدی با اشاره به نبود زیرساختی برای تمرین کبدی کاران ساحلی کرمانشاه، گفت: برای کبدی ساحلی به زمین شنی نیاز داریم که درحال حاضر هم تنها یک زمین شنی داریم که آن هم در اختیار هیئت والیبال است.

وی اعلام کرد: یک زمین ساحلی غیراستاندارد در مجموعه ورزشی امام(ره) داریم که اگر اداره کل ورزش و جوانان آن را بازسازی و استاندارد کند، می‌توانیم از آن استفاده کنیم و مشکل زمین کبدی کاران ساحلی استان حل شود.

شناسه خبر 33824