شناسه خبر:33999
1399/10/1 10:30:06

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار دره‌شهر گفت: 30 تیم مراقبتی، 68 تیم حمایتی و 9 تیم نظارتی طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی در این شهرستان فعالیت می‌کنند

کیانوش محمدنژاد روز یکشنبه اظهار کرد: بیش از 9 پزشک، 17 پرستار و مراقب سلامت و 19 بهورز با کمک 68 داوطلب بسیجی و هلال‌احمر در طرح غربالگری محله به محله برای تسریع در شناسایی بیماران و قطع زنجیره کرونا در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: برای کاهش میزان ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر و سایر ادارات در این شهرستان نیز به اجرا درآمد.

فرماندار دره‌شهر افزود: طرح شهید سلیمانی شامل چهار کمیته حمایت، نظارت، آموزش و مراقبت است و سراسر شهرستان مورد غربالگری کرونا قرار می‌گیرد.

محمدنژاد تأکید کرد: بیش از 650 مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی طرح شهید سلیمانی تاکنون صورت گرفته و در این بازدیدها 15 مغازه متخلف تعطیل، 38 مورد اخطاریه بهداشتی صادر و سه مورد نیز به مراجع قضائی معرفی شد.

وی اضافه کرد: 65 مورد بازدید مشترک و گروهی از ادارات و بانک‌ها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان دره‌شهر انجام گرفته است.

فرماندار دره‌شهر درخصوص تعداد تست‌های کرونا در طرح شهید سلیمانی گفت: 148 مورد تست pcr در آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون انجام گرفته و 74 مبتلای جدید شناسایی شده‌اند.

محمدنژاد با بیان اینکه در مناطق روستایی و دوردست نیز 65 مورد رپید تست انجام گرفته است، تأکید کرد: حدود 58 بسته معیشتی در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است.

بیش از یک‌هزار و 122 تیم مراقبت در منزل، مراقبت رهگیری، نظارتی و حمایتی با بیش از چهار هزار و 95 عضو در قالب طرح شهید سلیمانی (غربالگری محله به محله کرونا) در سراسر استان ایلام فعال هستند.

براساس آخرین گزارش از وضعیت کرونا، هشت شهرستان استان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

 

شناسه خبر 33999