شناسه خبر:34008
1399/10/1 10:46:59

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار اسلام‌آباد غرب پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را یکی‌از طرح‌های تحول‌آفرین در حوزه اشتغال این شهرستان دانست و گفت: نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه می‌شود.

جهانبخش حیدری در جمع اصحاب رسانه، در خصوص وضعیت اشتغال در شهرستان اسلام‌آبادغرب، اظهار کرد: مقدمات اجرای پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب از حیث عمرانی (عملیات خاک‌بردای) آغاز شده و نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان هم برای پروژه هزینه می‌شود.

وی پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را یکی از طرح‌های تحول‌آفرین در حوزه اشتغال این شهرستان دانست و گفت: زیرساخت‌ها اگر به نتیجه نهایی برسند و تجهیزات نصب شود، زمینه برای جذب جوانان فراهم می‌شود که تأکید هم بر جذب نیروهای بومی است.

فرماندار اسلام‌آباد غرب به در دست احداث بودن 50 هکتار گلخانه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: قرار است در مردادماه سال آینده 11 هکتار آن زیر کشت رود که قطعاً اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم قابل قبولی را به‌دنبال دارد.

حیدری محوریت اشتغال در حوزه شهرستان را بر مبنای محوریت کشاورزی توصیف کرد و گفت: بیش از 100 هزار هکتار زمین کشاورزی داریم که عموماً به‌دلیل فقدان منابع غنی آب متکی‌بر کشت دیم هستند، از این رو کشاورزی را باید با ترویج آموزش کشاورزان براساس اصول علمی روز به‌سمت افزایش تولید پیش ببریم، البته باید صنایع تبدیلی هم تقویت کنیم.

شناسه خبر 34008