شناسه خبر:34076
1399/10/2 11:45:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با حمایت دولت تدبیر و امید یکی از پروژه‌های معطل مانده استان آماده افتتاح است، گفت: پروژه «قوطی‌سازی زمزم» که کار ساخت و تکمیل آن از ابتدای دولت شروع شده بود این هفته با حضور مقامات ملی و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

هدایت حاتمی افزود: ارزش این کارخانه که با فناوری شرکت شولر آلمان ساخته شده به قیمت امروز بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه قوطی، در تکمیل زنجیره مواد غذایی و نوشیدنی‌ها یک کالای بسیار بااهمیت است از این رو این پروژه می‌تواند در توسعه و تأمین نیاز کارخانه‌های تولید نوشابه و نوشیدنی‌های دیگر بسیار مثمرثمر باشد و البته از بنیاد مستضعفان و بانک صنعت و معدن انتظار داریم که در تکمیل حلقه‌های دیگر این پروژه به خصوص درب قوطی که یک کالای وارداتی و حائز اهمیت است و زمین و زیرساخت راه‌اندازی آن نیز مهیا می‌باشد نیز جدیت داشته و در این راه سرمایه‌گذاری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: ظرفیت تولید این کارخانه بیش از 12 هزار تن در سال است که زمینه اشتغال مستقیم 180 نفر و اشتغال غیرمستقیم سه برابر همین تعداد را نیز فراهم می‌نماید.

حاتمی افزود: این پروژه که از یک سال و نیم پیش آماده بهره‌برداری شده بود به‌دلیل خروج آمریکا از برجام و اتخاذ تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان در مرحله تست نهایی متوقف شده بود و شرکت آلمانی نتوانست برای تست نهایی به ایران بیاید ولی به حول قوه الهی و با همت متخصصان داخلی در حال نهایی شدن است.

حاتمی تصریح کرد: برای تکمیل زنجیره تولید قوطی با دو نیاز دیگر مواجه هستیم که شامل درب قوطی و کویل آلومینیومی می‌باشد و به علت اینکه مواد اولیه آن در کشور وجود ندارد سالانه 50 هزار تن واردات این دو محصول را داریم و از این رو از بنیاد مستضعفان و یا هر سرمایه‌گذار دیگری دعوت می‌کنیم که در این دو زمینه‌ فعالیت کنند و دولت نیز تمام امکانات لازم از جمله زمین، تسهیلات و سایر امکانات و حمایت‌های لازم را در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

شناسه خبر 34076