شناسه خبر:34144
1399/10/3 10:22:02

سپهرغرب، گروه خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این نهاد ایده‌های خلاق و مبتکرانه حوزه‌های مختلف را تحت حمایت مادی و معنوی خود قرار می‌دهد.

سورنا ستاری روز سه‌شنبه در بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه استان لرستان بیان کرد: تمام پژوهشگران، محققان و دانشجویان دارای ایده‌های خلاق فعال در این مرکز با هدف تقویت خلاقیت، کارآفرینی و افزایش توان اشتغال‌زایی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: تقویت شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان و حمایت هرچه بیشتر کارآفرینان یک ضرورت است چراکه تحقق خودکفایی علمی در بسیاری از بخش‌ها باپشتیبانی از فناوران محقق می‌شود.

مرکز نوآوری دانشگاه لرستان سال گذشته در سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعتبار اولیه 800 میلیون تومان بهره‌برداری شد و سالانه بر اساس تعداد واحدهای فعال فناور، بودجه اختصاصی دریافت می‌کند.

همچنین در ادامه این بازدید عملیات اجرایی طرح واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه لرستان به شرکت‌های پارک علم و فناوری لرستان نیز با همکاری مشترک دانشگاه، پارک علم و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز شد.

بازدید از مراکز علمی و فناوری استان، افتتاح طرح لانه پرورش حیوانات آزمایشگاهی و همچنین بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان جزء برنامه‌های سفر معاون علم و فناوری رئیس جمهور به لرستان است.

گفتنی است بنابر اعلام اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به دلیل شیوع کرونا، بدون حضور خبرنگاران انجام و اخبار سفر از طریق این اداره به رسانه‌ها منتقل می‌شود.

شناسه خبر 34144