شناسه خبر:34200
1399/10/4 09:43:27

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان پیشنهاد داد: آموزش شهروندی بدون توجه به حوزه امر به معروف و نهی از منکر، مفهوم خود را از دست خواهد داد؛ ازاین‌رو درخواست دارم درصد قابل توجهی از بودجه کل شهرداری همدان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر تخصیص یابد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط ‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی‎فر در شصت‌وپنجمین جلسه صحن شورا گفت: آموزش شهروندی بدون توجه به حوزه امر به معروف و نهی از منکر، مفهوم خود را از دست خواهد داد و این مهم یکی از مقوله‌های اساسی در حوزه مدیریت ‎شهری همدان بوده که مورد غفلت واقع شده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود بخشی از بودجه کل شهرداری همدان برای این بخش درنظر گرفته شود.

      کاوسی‎امید: مخالف ترویج و به‌کارگیری اصول سند آموزش 2030 در کشور هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز تأکید کرد: به‌شدت مخالفت مشهود دولت با منویات مقام معظم رهبری را در بحث لایحه پیشنهادی در ردیف بودجه آموزش‌وپرورش به‌منظور ترویج و به‌کارگیری اصول سند آموزش 2030 محکوم می‌کنیم.

اکبر کاوسی‌امید در نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا گفت: دولت در لایحه پیشنهادی بودجه 1400 بخش آموزش‌وپرورش به «مشارکت فعال در اجرای برنامه‌ها و تعهدات جهانی به‌ویژه اهداف توسعه پایدار و آموزش 2030» اشاره کرده که باید در این زمینه پاسخگوی مردم و مجلس باشد؛ هرچند نقش نظارتی مجلس را زیر سؤال می‌برد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در زمینه ممانعت از لایحه پیشنهادی بودجه 1400 آموزش‌وپرورش با هدف ترویج و به‌کارگیری اصول سند آموزش 2030، هوشیاری لازم را به‌عمل آورند.

کاوسی‌امید خطاب به نمایندگان مردم همدان در مجلس به‌ویژه آقای فلاحی که در کمیسیون آموزش فعال هستند، درخواست کرد: در این حوزه روشنگری کنند و ضمن جلوگیری از تصویب ردیف پیشنهادی مورد نظر، پیشنهاد واضح مجلس اعلام شود.

      سردار ابوحمزه، نمادی از شجاعت و تواضع بود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه ضمن ادای احترام به تمام رزمندگان پُرافتخار دفاع ‌مقدس که تا ابد شهره آنان در اسوه ایثار و شهادت بودن بلندآوازه است و چراغ راه نسل جوان در ادامه راه انقلاب خواهند بود، گفت: سرداران پُرافتخاری چون ابوحمزه که نامشان پشت دشمن را لرزان و فتنه‌گران داخلی را مأیوس می‌کند؛ افتخار جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شود.

کاوسی‌امید سردار ابوحمزه را نمادی از شجاعت، استواری و تواضع برشمرد و افزود: ایشان به معنای واقعی کلمه ذوب در ولایت بوده و منویات امام ‌خامنه‌ای برای ایشان حجت بود.

وی با توجه به اینکه بسیجیان استان‌های مرکزی، همدان و کرمان مشی انقلابی ایشان را از یاد نخواهند بود، گفت: جانباز سرافزار نهج‌البلاغه را خوب می‌فهمید؛ به‌گونه‎ای که در مدل فرماندهی و مدیریت خود به‌کار می‌برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با توجه به اینکه آن سردار بی‌ادعا در اخلاق‌مداری، ولایت‌مداری، تواضع و استقامت برای پاسداری از انقلاب، زبانزد بود که روح بزرگ و بلندشان به هم‌رزمان شهیدشان پیوست، اظهار کرد: عروج ملکوتی سردار بزرگ، جانباز سرافراز، سرتیپ دوم پاسدار «غلامعلی ابوحمزه»، یادگار ارزشمند دفاع مقدس و فرمانده سابق سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله) و مردم شریف کشور به‌ویژه استان همدان تسلیت می‌گویم.

      قدردانی از مجاهدت شهرداری و خیرین برای تعمیر گرم‌خانه

کاوسی‌امید در پایان گفت: بنده به‌عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری نسبت به مجاهدت شهرداری همدان به‌منظور تعمیر، تجهیز و به‌روزرسانی گرم‌خانه شهر همدان از شهردار، معاون خدمات شهری شهرداری، مدیر و همکاران منطقه چهار شهرداری و به‌صورت ‌ویژه آقایان زارعی و تقی‌پور خیرین فعال در این مرکز، قدردانی می‌کنم.

وی معتقد است: خوشبختانه هتلینگ کوچکی برای ارائه خدمات شبانه‌روزی به افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب ایجاد شده است.

شناسه خبر 34200